spybot s&d

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
nou spybot s&d rot progje alweer explorer.exe die crachste na het verwijderen van wat ie gevonden had
:evil:
gebruik het nooit meer
gebruik alleen nog adaware en spywareblaster
die verzieken je pc tenminste niet

Interessante mededeling.

Had je de instellingen van Spybot wel goed staan?

Wist je trouwens dat Spybot automatisch back-ups aanmaakt, die je dus kunt terugzetten als er na het verwijderen eens iets mis blijkt te zijn?

Programma's veroorzaken zelden problemen; meestal zijn het hun gebruikers die dat doen.;)

heb gekeken of ik de register backup kon terug zetten
kan het niet vinden hoe het moet

en instellingen stonden standaard

Geplaatst door buffy

Programma's veroorzaken zelden problemen; meestal zijn het hun gebruikers die dat doen.;)

je moet je dus expert voor zijn om te gebruiken
met adaware kun je gewoon veilig verwijderen wat ie vind
met spybot dus niet tenzij je verstand er van hebt wat je wel en niet mag verwijderen
hoeft bij adaware dus niet

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gekky29
heb gekeken of ik de register backup kon terug zetten
kan het niet vinden hoe het moet

Spybot opstarten in Advanced Mode (dat kun je doen via je startmenu) en dan op de knop Recovery klikken. Dan kun je veranderingen ongedaan maken.

Geplaatst door gekky29
je moet je dus expert voor zijn om te gebruiken
met adaware kun je gewoon veilig verwijderen wat ie vind
met spybot dus niet tenzij je verstand er van hebt wat je wel en niet mag verwijderen
hoeft bij adaware dus niet

Nee hoor, je hoeft geen expert te zijn om Spybot te gebruiken. Als de instellingen goed staan (en standaard is in principe goed), geldt voor zowel Spybot als voor AdAware dat het verwijderen van de gevonden items veilig is.

Maar er kán natuurlijk weleens iets mis gaan. Jij hebt dat nu toevallig meegemaakt met Spybot. Ikzelf heb dat recentelijk nog meegemaakt met AdAware: had alles verwijderd wat AdAware vond; een keurig spywarevrij programma dat ik gebruik werkte vervolgens niet goed meer; op het forum van Lavasoft (de makers van AdAware) bleek dat het om een false positive ging; ik zette de back-up van het betreffende item terug en alles werkte weer naar behoren. Dat kan gebeuren, bij AdAware zowel als bij Spybot. Geen enkel programma is perfect.

het is niet de eerste keer dat het mis gaat met spybot s&d

wat ik bedoel met backup terug zetten is dit in het begin net na installatie werdt er gevraagt of ik het register wou backupen heb toen gedaan
kan alleen nergens vinden hoe je die backup terug kan zetten
hoe je iets terug kan zetten na verwijdering weet ik
maar die gehele register backup weet ik niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan