Spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Spybot is een erg grappig progje, het werkt ook netjes, maar...........

ik snap dus geen zier van enkele "uitsluitingstabbladen":

voorbeeld : onder het tabje "security.sbi" staat een vierkantje met daarachter Internet Explorer. Ik heb het vierkantje maar aangevinkt zodat Spybot het overslaat (???). Waarom uberhaubt de mogelijkheid om het aan / uit te vinken? Wat als je het vinkje niet zet ?

Het tweede voorbeeld is nog "duisterder" voor mij: (zie bijlage).
Op de bijlage een screendump van het tabblad "tracks.uti". Ik heb maar een gruwelijke hoeveelheid "vinkjes" gezet bij de namen van software waarvan ik denk dat ze geen ellende kunnen veroorzaken......... ??? Wat DOEN al die namen van de bekende software daar en wat zijn de gevolgen als je het vinkje NIET plaatst en waarom ZOU je het vinkje wel/niet plaatsen ??? De overige tabbladen spreken eigenlijk allemaal wel voor zichzelf; er staan "griezelige" namen van dialers etc. etc. DAAR zullen weinigen een vinkje plaatsen denk ik, maar de "tracks.uti" en de "security.sbi"...........????????????????????

Het lijken een heleboel vragen, maar eigenlijk is het er maar 1 :

waarom "bekende" software aanvinken (of juist niet.............) op het tabblaadje "tracks.uti en "security.sbi" ?

De faq-sectie en reviewpagina van het forum van Spybot geeft eigenlijk geen antwoorden op deze vraag / vragen althans ik kon ze niet vinden.

Bijlagen

• spyb.jpg
    spyb.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 27
in dat instelmenuutje stond standaard al geen vinkje bij "systeminternals" dus dat zit wel snor. Bij de "tracks" stonden wel "standaard" 2 vinkjes. (standaard = spybot standaard geinstalleerd)

Begrijp ik de instellingen onder de knop "instellingen" nu goed ?:

als je hier het vinkje weghaalt / de beide vinkjes weghaalt bij "tracks" dan maakt het geen fluit uit wat je wel of niet aanvinkt in de sectie "uitsluitingen" onder het tabblaadje "tracks.uti" ? M.a.w. in het instellingenmenu stel je een algemene optie in (of niet) die je vervolgens in de "uitsluit"sectie desgewenst kan fijntunen?

Hallo.......

ik ook nog even een reactie. Ik heb onlangs ook spybot geinstalleerd en was er ook benieuwd naar wat nou wel en niet aan te vinken her en der kom je dna ook wel het advies tegen hem te updaten.

Nu heb ik dat zo juist voor het eerst is geprobeerd maar zodra ik zeg zoek naar updates verdwijnd het hele proggie......??

iemand bekend met di t probleem?

groet
Harmen

geen last van gehad,
Ik kies voor de knop "online" en dan "zoeken naar updates".

Sinds ik het progje heb, (een maand of twee) al een keer of 4 updates binnengetrokken en geen problemen ondervonden.
Misschien moet je even de-installeren en opnieuw installeren omdat er "ergens" een bitje verkeerd is "gevallen"???

Op het tabblad Security moet je Internet Explorer UITgevinkt laten.

Het gaat hier om bepaalde kwetsbaarheden in IE die SpyBot kan detecteren, en desgewenst repareren.
Altijd laten doen.

Verder moet je alle andere dingen OOK uitgevinkt laten, anders worden ze overgeslagen, en dat is niet te bedoeling.

De enige uitzondering is het tabblad Tracks:

Het kan zijn, dat je bijvoorbeeld de Windows logs wil laten uitsluiten van detectie, dat je je je Google toolbar history, je Microsoft office recent files, enzovoort, niet wil laten verwijderen.

het wordt alsmaar helderder maar...... zie mijn posting van 12.17 uur:

klopt die redenatie ? (dat in het instelmenu een NIET aangevinkte "tracksoptie" betekent dat het vervolgens geen fluit meer uitmaakt wat je doet bij het menu "uitsluiten" en dan tabje tracks.uti) (OMDAT dat tabblaadje overruled wordt door het instellingenmenu ????)

ps. bedankt voor de IE vink tip.

Hoi Pasja, ik heb je raard opgevolgt en dit bleek te werken. Hoop dat ie het over een tijdje nog wel doet.

groet
Harmen

Pasja,

Als je in Settings > File Sets ( Instellingen > Bestandsinstellingen) Tracks/Gebruikerssporen uitvinkt, hoort dat inderdaad alle andere settings te overrulen.

Verder is er overigens nog een handige optie in het hoofdvenster om snel een bepaalde scan te kiezen:

attachment.php

Bijlagen

• sb.jpg
    sb.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 69
thx,

ik heb inderdaad de door jou geadviseerde vinkjes weggehaald.

Na een controle geeft Spybot de volgende (rode) resultaten (bijlage).
Nu ben ik weer aan het twijfelen gegaan "hoe met deze gevonden 2 om te gaan"........

als je ze selecteert en vervolgens op informatie gaat bekijken dan zouden het redelijk "onschuldige" MS-items zijn. Wat is handig, deze twee "problemen" op laten ruimen of laten staan en in de toekomst laten uisluiten" ?

Bijlagen

• resultaat.jpg
    resultaat.jpg
    25 KB · Weergaven: 16
thx,

en dan te bedenken dat het nog maar 14 jaar geleden is dat we ons alleen maar druk hoefden te maken over het feit of de "tippex" wel of niet op het carbonpapier achter zou blijven als we te snel verder gingen met typen na het wegkalken van een typefout................................. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan