Spybot

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb Spybot geintalleerd. Nou zegt die regelmatig dat hij een wijziging in het register heeft ontdekt en of ik die dan wil toestaan of weigeren. Maar hoe weet ik als halve digibeet nou of ik moet toestaan of dat het veiliger is om weigeren? En wat is bv het gevolg van weigeren als ik eigenlijk had moeten toestaan (omdat ik bv net een programma geinstalleerd heb?)

Op zich is het heel erg simpel.
Als jij software koopt en installeert en tijdens de installatie ontdekt Spybot een registerwijziging, dan kun je die gewoon toestaan.
Als jij software download vanaf de één of andere site (inc. key) en je krijgt tijdens de installatie van de software de melding van Spybot, dan zou het kúnnen dat je die kunt toestaan, maar het zou óók zomaar kunnen dat het foute boel en je het dus niet toe zou moeten staan.

Kortom, als leek kun je het zien doordat je een gekocht programma altijd mag vertrouwen.

Dat van die gekochte programma's snap ik, maar nu bv: Ik kreeg een popup van Adobe Flashplayer dat er een update beschikbaar is. Wil ik wel maar nu even niet, weggeklikt dus. Prompt daarop een Spybot mededeling dat er een registry entry was van Flash. Heb ik dus ook maar niet goedgevonden. Wat gebeurt er als ik (bv bij een goed gekocht programma) een wijziging tóch -al is het maar per ongeluk- niet toesta?

Dat het programma niet goed (met alle ins- en outs) geïnstaleerd is.
Adobe is een heel goed voorbeeld. Dat is idd. een plugin die je overal gratis kunt verkrijgen en die theoretsich 100% betrouwbaar is. Er is echter een valkuiltje. Er zijn zogenaamde mirrors (mirros zijn sites die offciële software namens de fabrikant aanbieden) die minder betrouwbaar zijn. Het zou dus zomaar kunnen dat je een op zich hartstikke betrouwbare plugin zoals Adobe Flash gaat downloaden van een "willekeurige" site en dta je dan troep mee download. Je zou dus die Flash plugin alleen bij Adobe moeten downloaden om er zeker van te zijn dat het goed zit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan