Spyware, maar nergens te vinden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Ik heb spyware op mijn pc, maar zowel ad-aware, spybot S&D als mijn virusscanner kunnen niks vinden :confused:
Ik krijg ineens de hele tijd popups waar ik eerder nooit last van had. Ik kreeg nooit pop-ups!
Ik heb in mijn Internet Explorer venster een balk erbij, zoals hieronder:

spywarebalk.jpg

Ook staan er in mn favoiertenlijst ineens een groot aantal sites die er niet horen! en ik kan deze ook niet verwijderen :s

Kan iemand me pleaaaase vertellen hoe ik hier vanaf kan komen??

Ik heb de scan zojuist gedaan, en deze trof nog behoorlijk wat aan!
Ik heb alles verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Ik dacht dat het probleem wel over zou zijn, maar niet dus!
Toen ik IE starte kreeg in onder het scherm ineens weer een andere spywarebalk :s
En ook de favorieten staan nog steeds in mijn lijst, en deze zijn nog altijd niet te verwijderen :s

buffy zei:
Mijn antwoord al gelezen? ;)

ja heb ik gelezen;)
Maar asoforum doet het dus niet, en daar ben ik aangemeld. die andere 2 niet, dus daar wacht ik dan toch maar even tot morgen mee als ie het weer doet.

Lisje1987 zei:
ja heb ik gelezen;)
Maar asoforum doet het dus niet, en daar ben ik aangemeld. die andere 2 niet, dus daar wacht ik dan toch maar even tot morgen mee als ie het weer doet.
Okee. :thumb:

k heb trouwens nog wat raars.
Ik krijg ook telkens pop-ups tussendoor waarbij er niks in dat bovenste balkje staat zeg maar, waar de naam van de site en ' -Microsoft Internet Explorer' opstaat enzo.
Ik kan die popups dus ook niet blokken met No-Ads, want die geeft ze niet aan :s

Lisje1987 zei:
k heb trouwens nog wat raars.
Ik krijg ook telkens pop-ups tussendoor waarbij er niks in dat bovenste balkje staat zeg maar, waar de naam van de site en ' -Microsoft Internet Explorer' opstaat enzo.
Ik kan die popups dus ook niet blokken met No-Ads, want die geeft ze niet aan :s
Hoort er ook bij. Ik denk dat ik wel weet wat het probleem is. Lossen we met een HijackThis-logje wel op. ;)

buffy zei:
Hoort er ook bij. Ik denk dat ik wel weet wat het probleem is. Lossen we met een HijackThis-logje wel op. ;)

oke ;)
ik zat eens even te kijken en ik zag iets staan over 'ErrorSafe'
Deze pop-up heb ik ook al meerdere keren voorbij zien komen, heel irritant!
dus die zal ik er dan ook maar bij vermelden!

Joren 007 zei:
Die balk op de foto is duidelijk van Messenger Plus! met sponsor.

toevallig dat je het zegt!!
mn broertje komt net thuis, en ik vroeg hem gelijk maar of ie wat had geinstalleerd vandaag. en eerst dacht hij van niet en toen vertelde ik hem van die spyware enzo, en toen bedacht ie zich ineens: oow dat ja! dat heb ik ook! er kwam zo'n update van msn.
en toen zei ik al gelijk: ooow msn Plus! dus :confused:
ik weet nu ook de oorzaak maar wat is hieraan te doen :s
helpt het als ik Msn Plus! verwijder??

Laatst bewerkt:
ik heb zojuist geprobeerd alleen het sponsorprogramma te verwijderen.
Maar ik kreeg de melding dat het sponsorprogramma beschadigd is ofzo.
Hij kan het ook niet herstellen en dan verwijderen want er schijnt dan weer een programma te zijn dat de toegang tot het sponsorprogramma tegenhoudt zoals anti-virus of anti-spyware, maar deze heb ik daarna uitgezet en alsnog kreeg ik de melding.
ook mijn firewall had ik al uitgezet..

Klopt, ze doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je niet van die sponsor afkomt. Maar nogmaals, m.b.v een logje van HJT gaat het wel lukken hoor. Is dagelijkse routine voor ons. :)

buffy zei:
Klopt, ze doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je niet van die sponsor afkomt. Maar nogmaals, m.b.v een logje van HJT gaat het wel lukken hoor. Is dagelijkse routine voor ons. :)

thanks voor de hulp!!
ik plaats morgen een log, en dan zien we verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan