SPYWARE na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene111

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Hallo!

Mijn computer is met spyware besmet geraakt. Ik heb toen mijn computer geformatteerd en windows er opnieuw opgezet. WEER besmet met spyware! Ad Aware en Spybot kunnen er niets aan doen want het blijft terug komen! Aangezien ik maar weinig verstand heb van computers heb ik een low format gedaan in de overtuiging dat het nu wel weg zou zijn. Verkeerd gedacht want het staat er nog steeds op. Iedere keer als ik mijn adsl modem aansluit gaat het mis, spyware in overvloed! Wat zou het kunnen zijn? Zit het in m'n geheugen of modem?? Zou iemand mij aub kunnen helpen???

Groet, Rene:(

Beste Willem,

Dank je voor de tip. In het andere forum heb je het over een 'Herstelfunctie', wat is dat en waarom moet dat uitgeschakeld staan? En waar kan ik het vinden uiteraard. Het is toch raar dat ik nu nieteens mn internetverbinding aan kan laten staan zonder virussen en spyware te krijgen terwijl ik 'schoon' zou moeten zijn.

Bedankt

Welke spyware heb je? Wat vind ad-aware en spybot? welke programma's heb je geinstalleerd?

Uit mijn hoofd vindt hij " Alexa " en verder heb ik nog niets geinstalleerd behalve Ad Aware en Spybot

Gr. Rene

Ok, ik zit nu op een andere pc en Alexa is het enige wat ik me kan herrinneren. Maar als ik Ad Aware draai dan heb ik minimaal 90 critical files.

Gr. Rene

Geplaatst door rene111
Uit mijn hoofd vindt hij " Alexa " en verder heb ik nog niets geinstalleerd behalve Ad Aware en Spybot

Gr. Rene

Hoi,

Dat Alexa na een schone installatie wordt gevonden is normaal, want dit zit standaard bij Internet Explorer ("Show Related Links"). Veel kwaad kan het niet en je kunt erover twisten of het echt spyware is, maar Lavasoft vindt van wel en AdAware verwijdert het dus. Spybot trouwens ook.

Informatie:
http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=40577
http://www.imilly.com/alexa.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan