Spyware NA installatie KaZaa lite !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Zie jpg-bijlage. Dit krijg ik na installeren van KaZaa lite en runnen van Adaware. De troep laat zich alleen verwijderen na opnieuw starten van de PC, inclusief
Istsvc.exe onder D:\Program Files\ISTsvc

Maar de rotzooi komt gewoon weer terug, incl. Istsvc.exe.

Wie heeft hier ervaring mee en een passende oplossing (zonder KaZaa Lite te verwijderen). De lite-versie staat toch bekend als prog zonder troep.

Bijlagen

• adaware.jpg
    adaware.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 220
Voor ISTbar/ISTsvc heeft Symantec een verwijdertooltje: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxIstbar.exe

Maar ISTbar is ondertussen weer van strategie veranderd, dus dat tooltje is vaak niet meer voldoende. In dat geval zul je echt een HijackThis-log moeten voorleggen aan de experts, want meestal is er dan een zeer specifieke register-fix nodig om de problemen op te lossen.

Alles wat "Kazaa" heet moet je gewoon mijden. Er worden veel "Kazaa's" aangeboden die "lite" en "resurrection" en wat dies meer zij heten te zijn, maar die toch je pc vreselijk vervuilen. Gebruik dus je verstand en mijd alles dat "Kazaa" heet, hoe "lite" het ook beweert te zijn.

Wat zijn, bij gebruik van KaZaa en de troep die het met zich mee brengt, uiteindelijk de konsekwenties ?

Het netwerk van Kazaa is vervuild met nepbestanden. Sommigen zijn ook nog eens besmet met een virus.
Over de spyware die meegeleverd wordt, ik weet niet wat ISTBar/ISTsvc doet maar spyware kan in vorm van een zoekbalk zijn in IE, keyloggers, system monitors etc.
Gevaarlijk. Maar met de goeie tools ben je er goed tegen beveiligd, moet je natuurlijk wel bepaalde programma's mijden zoals Kazaa.
Je zou een ander programma kunnen proberen, zoals Limewire, of Ares Lite. Ik hoor dat het goeie programma's zijn. Ikzelf gebruik Edonkey, de installer bevat wel spyware, maar je kunt er voor kiezen om het niet te installeren.

Niet om eigenwijs te zijn maar doe het toch even, ik ben het niet helemaal met je eens, zoals je zelf al wel zegt met de juist antisoftware ellende ben je beveiligd oke maar dat kazaa alleen maar vervuild is, nee, ik gebruik het alleen maar en heb nooit wat, echt nooit.
Ik let wel utieraard op wat ik download en als ik het niet vertrouw doe ik het niet maar ik denk dat dat geld voor alle download netwerken, je moet altijd oppassen.

Ik zag dat zich in configuratie-software drie progjes hadden genesteld, ATS, Admilli en Istsc.
Daarom kwam telkens de troep terug en werd door Adaware gescand.
Ik heb ze alle drie verwijderd en nu komt de troep (zie de jpg bij de vraag), NIET meer terug.
Verder geen problemen, what so ever.
Ik kijk het nog even aan; en als er geen gekke dingen gebeuren blijf ik deze KaZaa lite versie gebruiken.

Hier is eigenlijk maar een oplossing Geen kazaa!!!!!!
Hier zit een ongelooflijke hoeveelheid troep in je weet bij god niet wat er allemaal over je wordt verstuur en waarheen ,afgezien van het virussengevaar,eigenlijk leg je je antivirusprogramma en adaware of soortgelijk programma het vuur aan de schenen ,persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg verstandig maarja dat is dus mijn keuze

Geplaatst door Yari02
Ik zag dat zich in configuratie-software drie progjes hadden genesteld, ATS, Admilli en Istsvc.
Daarom kwam telkens de troep terug en werd door Adaware gescand.
Ik heb ze alle drie verwijderd en nu komt de troep (zie de jpg bij de vraag), NIET meer terug.
Verder geen problemen, what so ever.
Ik kijk het nog even aan; en als er geen gekke dingen gebeuren blijf ik deze KaZaa lite versie gebruiken.

Heel verstandig.;) Vooral software blijven gebruiken die zaken als ATS, Admilli en ISTsvc op je pc zet. Zaken die maar zeer gedeeltelijk worden verwijderd als je ze weghaalt via configuratiescherm -> software. Zaken die maar voor een deel kunnen worden opgespoord door programma's als AdAware en Spybot. Zelf weten hoor, daar kies je nu dus zelf voor. Maar kom dan niet bij mij aanzetten met een HijackThis-log als de consequenties van jouw keuze zich in volle glorie gaan manifesteren. Kies je welbewust voor het gebruiken van programma's die rotzooi op je pc zetten, ook al adviseren mensen die er verstand van hebben je om dat niet te doen, zie dan ook maar dat je de problemen die daardoor ontstaan zelf oplost. Veel succes ermee.

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft recht op zijn/haar mening.
Als je ziet hoeveel mensen KaZaa gebruiken(als je online bent), dan zou volgens jullie de ellende niet te overzien zijn.
Echter, zolang mijn virusscanner en spyware-tools niets bijzonders (meer) traceren, denk ik dat het allemaal wel meevalt.
In het verleden was ik continue online en had toen meer problemen. Nu ben ik 'zo lang' online als nodig is; met de regelmaat van de klok disconnect en connect ik; sindsdien is b.v. mijn PC nooit meer overgenomen door figuren die via 'scanners e.d.' bij je binnen proberen te komen. Dat is wat ik er nog over wil opmerken.

tja buffie,ik kan je alleen maar groot gelijk geven maar dat had je ongetwijfld zelf al geschoten.
Dus zou ik zeggen lang leve kazaa en andereaanverwante...........
maar niet op mijn pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan