spyware of echte microsoft melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc474

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Berichten
85
hoi!


ik gebruik nu zone alarm, en werkt perfect,

maar nog steeds krijg ik de volgende melding,
zie het plaatje

is dit spyware of een echt microsoft melding,
ik durf niet op OK te klikken nu..:confused:
 

Bijlagen

  • spy...jpg
    spy...jpg
    18,2 KB · Weergaven: 90
goed dat ik nog niet op ok geklikt heb:eek:

maar hoe kom ik hier nu vanaf.
ik gebruik alles, adaware, zonealarm, sp2.firewall, search&destroy, regcleaner, norton..


hoe kom ik van die rotzooi af :(



help please iemand..:8-0:
 
heb het ff gelezen maar ik ga tog echt niet het risico nemen en op OK klikken..

misschien dat iemand zo aan het plaatje ziet wat er aan de hand is..?
 
@Buffy.

Weet Jij hoe je zoiets kan voorkomen?
Aan het venster kan ik niet zien of deze wel of niet te vertrouwen zijn. Deze vensters zijn toch wel erg verleidelijk en ze verschijnen met regelmaat opeens in het midden van het scherm.
 
Laatst bewerkt:
@ Lei,

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit veroorzaakt wordt door spyware die op te pc staat of niet. Als dat het geval is, kan het worden opgelost door die spyware te verwijderen. (Met AdAware/Spybot en, indien nodig, HijackThis.) Zo niet, dan kun je weinig anders doen dan een pop-upblokker gebruiken om ze te blokkeren. (Ik zie deze pop-ups zelf nooit, maar gebruik dan ook altijd Firefox.) Maar de vraag of het betrouwbaar is, is gemakkelijk te beantwoorden: bedrijven die deze agressieve marketingtechniek hanteren, zijn NOOIT te vertrouwen. Je kunt er gif op innemen dat het klikken van "OK" leidt naar één van de onbetrouwbare spywarescanners die hier staan opgesomd: http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm


@ marc474,

Zou je even een HijackThis-log willen plaatsen? De link met de uitleg gaf ik al. Ik ben zeer benieuwd of er misschien spyware op je pc staat die ervoor zorgt dat je deze pop-ups te zien krijgt.
 
ad aware en spyboth gebruik ik beide, die vind dus niks.. en een pop up blokker gebruik ik ook, van google en sp2. maar dit is de enige die er doorheen komt.

komt idd zomaar midden in het scherm regelmatig.

ik zal het vandeweek proberen, en eens goed lezen wat ik moet doen begrijp weinig van die hyack this gebeuren:confused:
 
@Buffy.
Bedankt voor je respons :)

@marc474.
Probeer je Pop-upblokker SP2 eens een 'tandje' hoger te zetten van Normaal naar Hoog. Als dit problemen geeft bij het laden van webpagina's dan terug naar 'Normaal'. Zou tevens adviseren die Pop-Upblokker in de Google Toolbar uit te schakelen en niet in combinatie gebruiken met die Pop-Upblokker van SP2.

Zou zeker een HijackThis-log plaatsen om het een en ander te laten beoordelen door de experts hier op Helpmij.nl
 
Laatst bewerkt:
mijn pop up killer heb ik van normaal naar hoog gezet, en mijn algemene beveiliging verstelt naar normaal (hoog), in plaats van alleen normaal.

ook meteen me google pop up killer uitgezet,
ben benieuwd of het er nu nog doorheen komt.

zo ja dan zal ik proberen zo'n hijack te plaatsen.


voor zover alvast bedankt,
zal binnekort het resultaat neerzetten:)
 
Hoi Mark474

Geplaatst door marc474
mijn pop up killer heb ik van normaal naar hoog gezet, en mijn algemene beveiliging verstelt naar normaal (hoog), in plaats van alleen normaal

Prima marc474. Maar wat bedoel je met mijn algemene beveiliging van normaal naar hoog?

Als je bedoeld die vier in 'Eigenschapen voor internet'
Tabblad beveiliging, adviseer ik je deze niet te verhogen maar deze zo in te stellen:

* Internet => Standaardniveau => Toepassen.
* Lokaal intranet => Standaardniveau > Toepassen.
* Vertrouwde Websites => Standaardniveau > Toepassen.
* Websites met beperkte toegang => Standaardniveau > Toepassen > OK.
 
hoi l.slaats.

ik bedoel daarmee het tablad Privacy.


maar ben inmiddels erachter gekomen dat wanneer ik alt/crtl/del indruk, er meer dan 40 processen draaien, miss moet ik daar wat aan doen dat het dan wel verdwijnt, want me nieuwe firewall (zonealarm) geeft regelmatig aan dat er iets wil verbinden met internet..maar dat sta ik niet toe :)
 
toch maar echt een hijackthis log plaatsen als ik jou was.
 
allemaal bedankt,

ik weet niet hoe het komt, maar ik heb dit venstertje de afgelopen week geen 1 keer meer teruggezien, misschien dat ad aware het nu detecteert en verwijderd, die had iig weer 11 nieuwe items,


dus voor zover probleem opgelost.

thnks ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan