Spyware programma ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Welk spyware programma kan ik het beste gebruiken en is dit een freeware programma of een betaalde versie ?

Groetjes

Ik neem aan dat je anti-spyware bedoelt?
Een goed extra slot op de deur is Spywareblaster.
Staat het al op de PC, gebruik dan Ad-aware SE en Spbot Search and Destroy.
Alledrie gratis en te downloaden vanaf bijvoorbeeld www.majorgeeks.com

Ewido is ook een hele goeie die helpt trojans te voorkomen: klik hier
De eerste twee weken volledig te gebruiken, na twee weken vervalt de continue scan, maar is het verder goed te gebruiken.

Inderdaad ook een goeie, maar gebruik alsjeblieft GEEN Hitman Pro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus alles op een rij voor de beste bescherming:

Adaware
Spybot search&destroy
Ewido
Hijack this
Spywareblaster

Ze zijn ook hier te downloaden, plus nog meer.
Hitman pro is bij deze van hulptools verwijderd :)

Geplaatst door Sarvo
Dus alles op een rij voor de beste bescherming:

Adaware
Spybot search&destroy
Ewido
Hijack this
Spywareblaster

Ze zijn ook hier te downloaden, plus nog meer.
Hitman pro is bij deze van hulptools verwijderd :)

Vul dit er bij aan!!
ZoneAlarm en SpywareBlaster
CCleaner
Regcleaner

Zit je samen met Bijvoorbeeld AVG goed beschermd

Nog nooit last van gehad, sterker nog veel troep dat ik niet weg krijg met de reguliere programma's haal ik met xoftspy wel weg (doe ook na-controlles)

Geplaatst door lokoloko
Nog nooit last van gehad, sterker nog veel troep dat ik niet weg krijg met de reguliere programma's haal ik met xoftspy wel weg (doe ook na-controlles)

Dat kan !
ik hou het op mijn manier bij:D

Ik ga liever af op wat experts zeggen op het http://www.antispywareoffensief.nl/forum
Wat betreft Xoftspy. Recent probleem < klik.
Xoftspy is een onbetrouwbaar antispywareprogramma die veel valse resultaten geeft en ook agressieve advertenties in de vorm van een pop-upvenster. Xoftspy was dus de oorzaak van de media fastclick pop-ups.
Als je hier iemand adviseert zou ik dus zeker niet XoftSpy noemen. Nog wat zeer nuttige adviezen zijn hier te lezen: klik > Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Vreemde zaak dan ik heb nog nooit 1 popup gehad en ook geen mediafastclick popups, misschien was dit in het verleden het geval maar toch nu zeker niet meer

Nog even iets anders:

Over the past few months, XoftSpy has taken aggressive steps to reign in its affiliates (who were primarily responsible for the unsavory advertising), revised its license text, and released a new version of XoftSpy (version 4.0) that addresses our concerns with false positves. Given these changes we can no longer regard XoftSpy as "rogue/suspect" anti-spyware.

http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm#xos_note

Laat t ook ff weten of aso want blijkbaar lopen ze wat achter

ps: heb je het programma wel eens geprobeerd in de laatste maanden

Laatst bewerkt:
Geplaatst door lokoloko
Nog even iets anders:

Over the past few months, XoftSpy has taken aggressive steps to reign in its affiliates (who were primarily responsible for the unsavory advertising), revised its license text, and released a new version of XoftSpy (version 4.0) that addresses our concerns with false positves. Given these changes we can no longer regard XoftSpy as "rogue/suspect" anti-spyware.

http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm#xos_note

ps: heb je het programma wel eens geprobeerd in de laatste maanden

Laat ik aan jou over of je het ASO-forum dit wil laten weten en nee, ik gebruik alleen progrogramma's die door experts worden aanbevolen.

Commentaar hierboven heb ik ook al eerder gelezen, zullen vast wel verbeteringen zijn maar ik ga er van uit dat met antispywareprogramma's zoals Xoftspy zulke problemen (nog steeds dus) niet mogen voorkomen en vertrouw er meer op wat de experts er over melden. Maar als jij er blij mee bent, zo bet it. :)
http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm#trustworthy

Ok xoftspy was dus onbetrouwbaar in het verleden, maar is er ook maar iemand die het ooit nog eens heeft geprobeerd en dan bedoel ik niet de versie van een jaar terug, het lijkt mij van niet, iedereen gaat er maar vanuit dat het nog steeds zo is en ik gebruik het regelmatig en het werkt perfect...

Daar is de TS nu niet mee geholpen, alhoewel er inmiddels genoeg tips zijn gegeven, leg het eens voor op het ASO-forum. :)

Geplaatst door lokoloko
Bij ASO lopen we helemaal niet achter. We verwijzen ook naar deze site als de meest up-to-date site wat betreft betrouwbare en onbetrouwbare antispyware-applicaties.

Xoftspy is inderdaad van de lijst van foute programma's verwijderd een paar maanden geleden, omdat het bedrijf zijn leven blijkbaar wat heeft gebeterd. Maar of het daarmee nu direct het meest betrouwbare programma is?

Ik zou geen boekhouder in dienst nemen die een paar maanden geleden nog in de cel zat omdat hij de bankrekeningen van zijn cliënten leegroofde (om maar eens een vergelijking te maken). Maar goed, de keuze is natuurlijk aan jou.

Geplaatst door lokoloko
heb je het programma wel eens geprobeerd in de laatste maanden
Ik heb het vanavond geïnstalleerd (nieuwste versie) om te testen en ben nu aan het scannen. Tot nu toe zijn drie registerwaarden gevonden. Alledrie false positives. Details zal ik geven als de scan voltooid is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan