Spyware tijdens belastingaangifte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees46

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2013
Hallo allemaal,

Ik heb even een dringende vraag. Vanmiddag heb ik online mijn belastingaangifte gedaan en tijdens het invullen kreeg ik een enquête.
Nu ben ik erachter gekomen dat deze dus niet van de belastingdienst is. Desondanks heb ik wel mijn aangifte afgemaakt en verstuurd.
Toen ik ontdekte dat deze enquête dus met malware te maken heeft, heb ik mijn pc gelijk laten scannen met malewarebytes en deze heeft 4 ongewenste dingen gevonden en verwijderd. Nu ben ik ook even met mijn antivirus aan het scannen.
Mijn vraag is heb ik nu een probleem dat ik de aangifte heb ingevuld en verstuurd, oftewel kunnen kwaadwillenden hier wat mee of niet?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groeten,

Cees

Hallo Cees 46. Ik denk dat je er niet al teveel waarde aan moet hechten.

Zeg nooit nooit natuurlijk (edward Snowdon kon het ook, maar dat terzijde) maar het is onwaarschijnlijk

Ik denk toch dat dit toeval is en een andere oorzaak heeft. Die belastingaangifte vind altijd plaats onder een beveiligde verbinding net als internetbankieren.

Het begint namelijk dan altijd met een HTTPS en geen HTTP. Die S staat voor. Lees hier meer hoop dat dit je tevreden stelt.

Ik geloof de belasting dienst ook niet altijd maar nu wel, althans ze zeggen het zelf. Klik :p

Laatst bewerkt:
Hallo manana. Dank voor je snelle antwoord! Dit stelt mij inderdaad wel tevreden.

Het is inderdaad zo dat dit via een beveiligde omgeving gaat, dus ja dan hoef ik mij verder inderdaad ook niet al teveel zorgen te maken.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie en een fijne paasdagen gewenst.

Cees

Hallo Cees. Graag gedaan en ook fijne paasdagen gewenst van mij. Groet Manamana. ;)

Helaas. Wel reden tot zorgen. Er zit blijkbaar iets op je pc en tijdens die sessie heb je minstens 1 belangrijk wachtwoord getypt. (DigiD). Ik zou voor de zekerheid je DigiD wachtwoord wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan