spyware, trojan, virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een vriend van mij heeft een vreemde gewaarwording. Sinds een paar dagen, het begon ineens, verschijnt er bij het opstarten een dosschermpje met de titel Netstat. Bij het wegklikken wordt hij verwezen naar MS-DOS-help, maar kan daar niks vinden. Als zijn besturingssysteem Windows ME eenmaal helemaal geladen is en hij wil gaan surfen met adsl dan krijgt hij bij gebruik van internet-explorer allerlei privacymeldingen kan b.v. niet meer "dochters" v.d. startpagina openen en lastiger is dat hij niet meer kan inloggen voor internetbankieren.
We dachten eerst aan spyware dus heeft deze vriend Adaware gedownload, geupdate en uitgevoerd. Hij had weliswaar 25 te verwijderen objecten maar de toestand is onveranderd. Wat kan hij nog meer doen?

sgrav000

Laatst bewerkt:
geen spyware maar trojan

Alles geprobeerd. Spyware scannen, virusscannen: met geupdate virusscanner en ook nog online (house call). Trojan (naam ben ik vergeten, maar het was een oudje) werd gevonden maar was niet te verwijderen. Eerst uren bezig geweest met de pogingen te verwijderen (zachte heelmeesters maken stinkende wonden; maar ook hebben we zijn data kunnen redden). Toen alles er opnieuw opgezet na eerst de schijf diepgaand geformatteerd te hebben. Nu loopt hij weer als een trein. Dank voor het meedenken.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan