Spyware/Trojans

Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hey, sinds gisteren kreeg ik een bericht van mijn virusscanner dat hij een riskware invdaer of zo had gevonden, ik kon hem: laten toestaan, blokkeren, en naar de veilige zone zetten en terminate of zo was er ook nog.

Ik klikte dus op blokkeren, maar even later was ik een spel aan het doen en toen zei hij dat hij het niet kon verwijderen, dus ben ik verder gaan spelen en toen onder het spelen kregen we spyware, met zo'n ballonnetje onderin de taakbalk of zo

Maar hoe en wat de virus/ spyware heet, weet ik niet(heb ik helaas niet opgelet)

Maar alles wat je open, dan vind onze vriusscanner telkens het zelfde virus/spyware, dus bijv.. ik open IE dan zegt hij meteen al, blablalba riskware invader, natuurlijk klik je dan op blokkeren maar dat is niet alleen met IE, dat is met alle programmas die je opent, daar hij zegt allemaal dat het geinfecteerd is

Er zit waarschijnlijk ook nog een trojan op: Trojan.win32.vapsup.egx of zo iets

We hebben al wat verschillende spyware programmas gedownload en geprobeerd maar soms die vonden niets, ik heb hier alleen vaker last van spyware gehad, toen zat het spyware in een active-X of zo, maar dat heb ik toen weer met jullie hulp voor mekaar kunnen krijgen.

Ik heb hijackthis ook al gedownload, was volgens mij ook wel een goeie, maar we weten niet welke we moeten deleten als de scan voltooid is.

We nog niet zolang windows er op nieuw op, want hij was eerst ook in de war, en nu weer:confused:

En o ja, toen de spyware erop kwam, kreeg ik een rode achtergrond met daarop: YOUR PERSONAL INFORMATION IS IN DANGER BLABLA. maar die rode achtergrond is nu weg, alleen we kunnen geen achtergrond er meer opzetten, dus nu zitten we met een spierwitte achtergrond

Als iemand mij kan helpen hoor ik het graag

Gr. Soege

Je zegt dat je Hijackthis hebt geprobeerd.Maar dat is een programma waar je zelf niet even mee kan gaan stoeien hoor. Als je een log hebt plaats die dan op www.hijackthis.nl of op www.nucia.eu
Experts helpen je dan verder.
Voor HJT is een hoop kennis nodig en even deleten zoals jij zegt is vaak niet voldoende.

Laatst bewerkt:

daar kan ik hem niet van af downloaden, ik heb ook al ff wat verder gekeken bij thepiratebay.org(torrent site) maar zo te zien is het niet zo'n bekend programma, er zitten heel weinig mensen te downloaden:P maar niet dat het erg is of zo, ik zoek wel ff verder

en ik heb me hijackthis log er al ff op geplaatst, hopelijk word het snel verholpen, en anders gaat windows er alweer op nieuw op

bedankt voor het helpen

EDIT: ik heb nu Trojan Guarder gold edition(shareware) maar die vind wel virussen ik laat het wel ff zien:

http://img84.imageshack.us/img84/4163/naamloosnp8.jpg

het gaat om het bestand: qoMfdaXr.dll dat zit in: WINDOWS/System32 of zo, maar of ik het zo kan verwijderen weet ik niet , want straks doet windows niets meer misschien :S

daarna zegt hij dat hij is gedelete/ of die virus er af gehaald heeft, maar als ik op ''OK'' klik dan komt telkens het zelfde er weer voor, dus hij zegt alles weer op nieuw, of het zo hoort weet ik niet, maar denk dat ik nu nog wel een tijdje aan het klikken ben, of ik moet een autoclicker hebben:P

=========================================================================================================
=========================================================================================================

hey mensen, ik denk dat ik toch maar windows er op nieuw op ga zetten, ik ga hem eerst nog helemaal volledig scannen en dan zet ik windows denk ik er op nieuw op, want ik wil hier eigenlijk niet te lang mee zitten te prutsen, maar toch bedankt voor alle hulp die ik van jullie heb gekregen, als ik nog eens meer problemen heb zet ik het wel op helpmij.nl :P

Gr. soege

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan