Spyware/Virus of combinatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

scorp87

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hey iedereen,

de laatste tijd doet mijn pc ontzettend raar.... Ik vrees dat er spyware op is gekomen die ik er niet meer afkrijg en/of dat er een virus opzit. Het zit namelijk zo:

Als ik IE een lange tijd open heb staan geeft de computer aan dat er een runtime error (Runtime error 32 at 00B13AF9) is op getreden, als ik deze wegklik doet IE het nog gewoon en kan ik meestal doorgaan. Als mijn pc langer aanstaat doet IE het niet meer. Start wel op, maar hij kan geen pagina's weergeven. (als ik dan firefox gebruik doet internet het ineens wel weer :confused: )

Dus ik dacht ik gooi Ad-Aware erover heen.... Na een 5 minuten lang gescand te hebben werd mijn pc automatisch afgesloten.... Hitmanpro??? Idem dito..... Dus ik probeer het met opnieuw installeren van Ad-Aware en Hitmanpro. Hitmanpro kon niet opnieuw geinstalleerd worden (pc werd afgesloten) en na het opnieuw installeren van Ad-Aware sloot de pc zichzelf ook af na een tijdje gescand te hebben op spyware.......

Wat blijkt nou, mijn virusscanner is (waarschijnlijk door andere gebruikers van mijn pc), verlopen/staat uit/staat niet meer als legaal geinstalleerd.... Kan iemand mij helpen om van dit probleem af te komen en/of mij een goeie (liefst gratis :P, arme student ;)) virusscanner aanraden???

Hartelijke Groet

Laatst bewerkt:
Begin met het installeren van een virusscanner, AVG of Avast zijn goeie gratis virusscanners.
Laat deze scanner een paar keer scannen.
Installeer ook Evido anti malware en laat die een full scan doen.
Installeer de nieuwste versies van adaware en spybot s&d en laat ze hun werk doen.
Maak een hijackthis logfile - zie hier hoe dat werkt -
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php
en stuur het naar dat forum. Je moet je daar wel registreren maar het is er net als helpmij allemaal gratis en nog zeer deskundig ook.
Je ziet, het kost je niks alleen de moeite :)
Succes!!

Hitman Pro is een vervelden programma dat vaak voor de problemen zelf zorgt.
Je kan beter een paar losse programma's nemen:

1) Anti-virus: AVG of http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html inderdaad
2) Anti-spyware: Ad-Aware en Spybot Search & Destroy ( links staan hieronder )
3) Firewall: ZoneAlarm Free of Kerio Personal Firewall
4) En als extra is AVG Anti-Spyware ( vroeger ewido anti-spyware ) erg goed. ( link staat hieronder )

Installeer maar 1 virusscanner en maar 1 firewall en voor Anti-spyware kan je ze allemaal goed gebruiken.

Laat je antivirus ook een keer een hele systeemscan doen ( Full system scan )

Volg ook onderstaand stappenplan eens, daar staat ook hoe je zo een logje maakt: ( gemaakt door Bandit123 )

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
2. Download en uitleg AdAware

3. Download en uitleg Spybot S&D

4. Zijn er nog steeds problemen, ga dan naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

6. Post het evt. verkregen logje van Avg of avast en
het Hijackthislogje bij de expert op Nucia.

Succes!:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb deze posts hierboven allemaal gelezen, bedankt voor het snelle reageren en als ik in het weekend/maandag meer tijd heb ga ik dit cker allemaal doen. Ik heb alleen die AVG Anti-spyware en Avast virusscan al gedownload, 1 probleem. Mijn pc wordt er ontzettend traag van :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan