Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal weet iemand hoe ik nu eens voorgoed van al die spyware af kan komen alles word maar op je harde schijf gezet, ik doe niets anders dan die troep verwijderen, aan leuk internetten kom ik niet meer toe!!!
Overal popups om gek van te worden, ik heb er zelfs een heleboel geld voor over, ik ben het echt zat aan het worden heeeeeeeeeeeeelpppp...
Fred............

Je zou in ieder geval preventieve maatregelen kunnen treffen en die zijn gratis.

Installeer daarvoor 2 programma's.

SpywareBlaster en SpywareGuard .

Deze programma's voorkomen in de eerste plaats dat de spyware zichzelf installeerd.

Verder zou je in ieder geval een goede firewall moeten installeren.
Via XP SP2 krijg je al een goede, maar Zone Alarm is ook een hele goede.

Een beveiliging die bij mij uitstekend werkt (nooit last van virussen, wormen of spyware):

- AVG Antivirus free edition
- ZoneAlarm free edition
- SpywareBlaster
- SpyBot S & D met Resident ingeschakeld en TeaTimer uitgeschakeld
- Ad-aware SE
- Free Surfer popupkiller

AVG Antivirus is zo ingesteld dat hij elke dag automatisch update.
ZoneAlarm staat zo ingesteld dat hij in full stealth modus werkt, waardoor de pc onzichtbaar is voor andere pc's.
Met Windows Taakplanner worden SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware 1 x per week gestart en vervolgens geupdate en uitgevoerd. En er wordt 1 x per week een volledige virusscan gedraaid.
Free Surfer start op bij inschakelen.

Bijkomend voordeel: Al deze software is gratis.

Downloaden:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE
Free Surfer

Handleidingen:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE

Een goede beveiliging is alleen gewaarborgd bij regelmatig updaten: Virusscanner dagelijks (automatisch) en SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware elke week. Voor die laatste 3 is Windows Taakplanner erg handig.

Guus.

Geplaatst door Lucky Fred
Je zou in ieder geval preventieve maatregelen kunnen treffen en die zijn gratis.

Installeer daarvoor 2 programma's.

SpywareBlaster en SpywareGuard .

Nu voor mij even een vraagje. Werken die 2 progs samen, zonder problemen???.

Ik heb wel spywareblaster en dat werkt goed.

Zoals ze zelf al aangeven.
SpywareGuard provides a real-time protection solution against spyware that is a great addition to SpywareBlaster's protection method.

An anti-virus program scans files before you open them and prevents execution if a virus is detected - SpywareGuard does the same thing, but for spyware! And you can easily have an anti-virus program running alongside SpywareGuard.

SpywareGuard now also features Download Protection and Browser Hijacking Protection!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan