Ik heb veel problemen gekend en via Anti Spyware Offensief tot klaarheid gebracht. Om mijn pc daarna aan te passen bekwam ik de volgende aanbevelingen:
Dit is de tijd om beveiliging op te zetten tegen toekomstige aanvallen. Lees de artikelen achter deze links
Hoe voorkom ik spyware of mijn PC? en Het voorkomen van spyware-infecties en browserhijacking. Als je ze niet al hebt, je hebt nodig een uptodate antivirus, een goede firewall, bijvoorbeeld Kerio Personal Firewall of ZoneLabs Zone Alarm, een spyware blocker als SpywareBlaster en ook IE-Spyads en spyware detectie (Ad-aware SE en SpyBot S+D). Deze hebben allemaal goede gratis versies beschikbaar... wees op je hoede voor beveiligingssoftware die adverteert in popups of andere opdringerige manieren. Deze zijn gewoonlijk niet alleen slecht, vaak hebben ze andere troep in zich...
In plaats van Internet Explorer, gebruik een andere browser zoals Opera, Mozilla of Firefox.
En laatst, maar zeker niet minst, hou Windows en Internet Explorer up-to-date met de laatste beveilgings patches die je computer kan beveiligen.
Dit kan je doen door naar
http://windowsupdate.microsoft.com/ te gaan en de aanwijzingen op te volgen. Als je Windows XP draait, zorg dat je update naar SP-2!
Ik neem aan dat ik deze info mag doorgeven. Helaas komen de "links" bij het kopieeren niet mee.