Spyware??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Ik krijg sinds vandaag volgende melding op mijn scherm (zie foto). Is dit een vorm van spyware? De layout lijkt vedacht veel op die van het "beveiligingscentrum" van windows xp en deze "programma's" komen mij niet bekend voor. Daarbij loopt mijn systeem stabiel en snel (geen problemen, geen freeze,...)

Bijlagen

• Spyware.GIF
    Spyware.GIF
    71,3 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat inderdaad Spyware.

Download eens Ewido Security Suite (AVG Antispyware) en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Daarna even een Hijackthis log laten nakijken op een ander forum.
Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

[edit] de vraag verplaatst Websites maken > Algemene vragen ---->> Spyware.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, ik zal jullie advies opvolgen. Ik heb nu al enkele jaren een abbonement op het volledige pakket van Norman (antivirus, firewal, antispam,...). Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met virussen en deze toestanden. Is mijn pakket dan niet toereikend genoeg meer? (is volledig up to date)

Norman is nog prima!:thumb:
Deze is er misschien doorheen gekomen..
ik zou me niet druk maken, gewoon Norman houden, is een prima pakket:thumb:

Maar niet vergeten elke dag te updaten of automatische updates ingeschakeld te hebben,
en het is goed om elke week een scan te doen. ( evt. een korte scan )

Laatst bewerkt:
Norman houd dit ook niet tegen hoor.
Heb je zelf niet iets ge-instaleerd wat je wel een goed programma leek....?

Ik vind persoonlijk dat Norman een goed programma is. Gebruik dit al enkele jaren en heb nog nooit problemen als deze gehad. Denk dat geen enkelle beveilging 100 % waterdicht is.

Gewoon Norman houden, prima pakket!:thumb:
Daar bovenop kan je nog de Guard ( realtime protection ) van AVG Anti-Spyware of TeaTimer van Spybot aanhebben. Of Spywareguard installeren.

En verder, gewoon voorzichtig zijn.:thumb:

Ik heb verschillende keren norman adware SE plus + virusscanner gedraait en "search & destroy (alle 3 up to date), ook een paar keer onder veilige modus. Hij vind schadelijke files, ik verwijder deze dan ook maar de melding blijf komen :( . Het sraffe is dat wanneer ik nu nog een scan uitvoer hij helemaal niks meer vind.... Heb ook een hijackthis log gepost maar nog geen antwoord ontvangen.

Nucia heeft het soms (te) druk.
Mocht het te lang duren dan kan je ook naar www.hijackthis.nl

Ik raad je aan nu zelf niks meer aan je PC te doen en daar een nieuw log te plaatsen.

Ja, rustig afwachten, of het is een worm ( die zichzelf kopiert ) of het is gewoon erg hardnekkig.

Was het een Smitfraud variant?

Dat hebben ze niet gezegt, het zou te maken hebben met een valse videocodec die ik zou binnen gehaalt hebben op YouTube. Tijdens mijn talloze scans ben ik wel telkens het woordje smitfraud-c tegengekomen. Het zou ook iets nieuws zijn, ze hadden dit nooit gezien en kreeg ook de melding van hun dat Hijackthis zelf dit niet weg kon krijgen.

Laatst bewerkt:
Okay, dan zal het wellicht een Smitfraud infectie zijn. Heb je nog een link naar je topic op Nucia.
Ik leer graag:)

Ja, en de manieren die ze daar voor gebruiken zijn steeds vervelender en moeilijker op te sporen, en kost je geld:
Ransomware, een gijzeling van je bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan