Spywareblaster geinstalleerd maar Ad Aware vind toch tracking cookies

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb Spywareblaster geinstalleerd maar wanneer ik Ad Aware weer liet scannen op spyware vond hij toch nog tracking cookies. Hoe kan dit? Ik dacht dat al die tracking cookies juist in Spywareblaster zitten om tegen gehouden te worden?

Het eerste programma zonder fouten moet nog gemaakt worden, welke van de twee hier de fout in gaat is niet altijd gemakkelijk te bekijken.

Alle tracking cookies tegenhouden is niet te doen, er zijn er al zoveel en er komen er zo snel heel veel bij, wees blij met wat SpywareBlaster wel al doet.

Het rare aan spywareblaster is dat je niet kunt zien wat hij tegen houdt, geen popupje wat er verschijnt. Ook in het programma zelf zie je niets. Of krijg je wel iets te zien als hij wat gevonden heeft?

SpywareBlaster gebruikt adressen (net als een hosts file) en het draait dus volledig op de achtergrond, en zonder meldingen.

SpywareBlaster blokkeert vrij veel, stil, dus dan weet je niet wat er geblokkeerd wordt.

Als je naar tabje Protection gaat en dan kiest voor Internet Explorer zie je bij de lijst van Prevent ad / tracking cookies onderaan een lijst met cookies die worden geblokkeerd.
Dat zijn ze dus absoluut niet allemaal, en SpywareBlaster kan een cookie '' onschuldig '' vinden terwijl Ad-Aware wel alarm slaat.

En bij SpywareBlaster wordt veel spyware gebaseerd op ActiveX geblokkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan