SpywareNo gevonden door AdAware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneken

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
AdAware vond SpywareNo en kon dit verwijderen. Bij een heropstart scande ik nogmaals en AdAware heeft toch niets meer gevonden. Mag ik er dan gerust in zijn dat dit volledig weg is? Volgens mijn info komt dit pc binnen door een lek in IE? Wat kan ik daaraan doen om dit niet meer binnen te krijgen?
Heb reeds Norton Internet Security 2005, Microsoft Antispyware, Spybot Search & Destroy,SpywareBlaster en AdAware op de pc draaien. Ik doe ook vrij regelmatig updates en scans met al deze programma's.
Thanks voor de info.

Sonneken zei:
AdAware vond SpywareNo en kon dit verwijderen. Bij een heropstart scande ik nogmaals en AdAware heeft toch niets meer gevonden. Mag ik er dan gerust in zijn dat dit volledig weg is?
Ja hoor, als AdAware het niet opnieuw vindt is het netjes verwijderd.
Wat werd er eigenlijk gevonden? Een echt bestand of alleen maar een cookie of een verwijzing in het register?

Sonneken zei:
Volgens mijn info komt dit pc binnen door een lek in IE? Wat kan ik daaraan doen om dit niet meer binnen te krijgen?
Heb reeds Norton Internet Security 2005, Microsoft Antispyware, Spybot Search & Destroy,SpywareBlaster en AdAware op de pc draaien. Ik doe ook vrij regelmatig updates en scans met al deze programma's.
Dan ben je voldoende beveiligd, mits je Windows en IE ook up-to-date zijn.

Maar als AdAware gewoon verwijdert wat wordt gevonden, hoef je je geen zorgen te maken. Of ondervind je bepaalde problemen?

Tegen spyware kan je weinig doen. Je hebt je uiterste best gedaan.

Als jouw machine XP of windows 2003 draait dan kan je via de site van hitmanpro dus het programma hitmanpro installeren en laten uitvoeren. Die bevat al die door jou genoemde antispy programma's. Hitmanpro is erg prettig omdat hij alles voor jou doet. Je hoeft niets in te stellen of te updaten. Zodra je hitmanpro start gaat hij zelf van alles instellen en updaten en scannen. Ook het instellen van allerlei instellingen in IE doet hij voor je en aan het einde van die hele sessie die best lang kan duren geeft hij jou een rapport van zijn bevindingen. Ik heb er echt verschrikkelijke spywarebesmettingen mee opgelost. Wat ik wel heb ontdekt is dat je de weergave van je scherm niet op webstyle moet hebben staan. Er is een ellendige spyware die nog plakkeriger is dan een vieze plakvlieg. Die kreeg ik er pas af toen ik de instelling van mijn weergave op normaal deed. Hij plakte ergens aan desktop.html . Hij zorgde voor een melding dat mijn pc besmet was en kwam op de raarste momenten met reklames en andere irrelevante zaken op mijn scherm en vertraagde mijn internetproces. Hij overschreef steeds de originele desktop.html ook na uitgebreide spyscan en spyverwijdering. Door de webstyleweergave uit te schakelen kon hij zo worden verwijderd en ben ik van dat ding af.

Hello Buffy! Snelle reactie, zoals altijd!
Stond wel bij de critical items. Ken dat eigenlijk niet zo goed, er waren 3 items, 1 register dat of zoiets en 2 gewoon register, denk ik. Ik zou dat beter noteren voor ik het verwijder en de vraag stel hé!
Ja, ik doe vanalles updates en toch is het binnengekomen nadat ik SpywareBlaster erbij installeerde?

Thanks in ieder geval!

Bedankt ook voor je antwoord FerdyDeMier!
Ik ben er toch nog voorstander van om alles zelf handmatig te controleren zodat ik het zelf in de hand heb. Bovendien las ik al op verschillende betrouwbare sites dat dit toch nog het beste is.
Thanks in ieder geval voor de info!

Hallo Sonneken,

AdAware noemt alle items die worden gevonden standaard 'critical', ook als het slechts onschuldige restjes of ongevaarlijke cookies zijn. Dus schrik niet van het woord 'critical'. :)

SpywareBlaster houdt niet alles tegen, maar voorkomt wel veel activeX-gebaseerde spyware en een groot aantal tracking cookies. Maar niet alles dus. Een programma dat alles tegenhoudt bestaat helaas niet. (Als dat bestond, zou ik waarschijnlijk een andere hobby moeten zoeken. :D )

Je kunt, indien nodig, nog meer preventieve software installeren, bijvoorbeeld SpywareGuard. Dat programma draait 'real-time' (net als een virusscanner) en waarschuwt als er dingen gewijzigd dreigen te worden. Maar beoordeel zelf of je denkt dat dit nodig is.

Bedenk dat het heel normaal is dat AdAware regelmatig dingen vindt, ook als je pc goed beveiligd is. Zolang AdAware het gevondene weet te verwijderen en je verder geen problemen ondervindt op de pc, hoef je daar echt niet van wakker te liggen.

Alé, ik ben weer wat wijzer nu en zal gerust kunnen slapen, haha!
Las ook over SpywareGuard op site ASO, maar dacht: heb al Microsoft Antispyware, misschien wordt het wat teveel van 't goede, en misschien softwareconflicten dan?

In ieder geval, bedankt voor de hulp en nuttige info alweer. En inderdaad, geen enkele beveiliging is sluitend. Dat heb ik intussen al ondervonden.
Groetjes
Sonneken

Sonneken zei:
maar dacht: heb al Microsoft Antispyware, misschien wordt het wat teveel van 't goede, en misschien softwareconflicten dan?
Ja, dat is een verstandige gedachte. Er zouden inderdaad conflicten kunnen ontstaan als je de real-time protectie van Microsoft AntiSpyware combineert met die van SpywareGuard, dus doe dat maar niet.

persoonlijk ben ik niet zo tevreden over hitmanpro. mede vanwege de meest recente recensies van dit programma.
Ondanks diverse geprezen anti spyware programma's toch nog last gehad van enkele ernstige plaaggeesten. totdat ik mijn systeem liet checken via www.pcpitstop.com.
bleek ik nog een kleine 40tal van die troep te hebben.
Maak nu gebruik van xofstspy die alles eruit heeft gefiltert en het systeem weer optimaal draaid. Belangrijk is wel dat je surfprogramma's up to date zijn vanwege de lekken.

jackall zei:
persoonlijk ben ik niet zo tevreden over hitmanpro. mede vanwege de meest recente recensies van dit programma.

Maak nu gebruik van xofstspy die alles eruit heeft gefiltert en het systeem weer optimaal draaid.

Xoftspy is krankzinnig duur, heeft een dubieuze reputatie en staat bekend om zijn false positives (klein testje).
Voegt ook niets toe aan de antispywareprogramma's die Sonneken al heeft.

Van Hitman Pro ben ik ook geen liefhebber.

sinds kort maak ik gebruik van ewido anti-malware software. Dit progje geeft ook realtime bescherming. Ik gebruik dit naast Kaspersky anti-virus en preventon fire wall. Deze combinatie werkt tot op heden probleemloos, zij het dat zowel ewido als kaspersky door hun realtime bescherming de binnenkomende gegevens enigszins vertragen. Ook het opstarten vraagt een aantal seconden extra. Maar ja, als daarna de bescherming effectief is, mag je niet klagen,toch?

Bedankt alvast Buffy en alle anderen voor jullie reacties!
Ik denk dat ik me voorlopig zal houden aan wat ik nu heb om softwareconflicten te vermijden.

DIKKE GROETJES
Sonneken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan