SQL 2008R2 Database uploaden naar SQL2008 met Management Studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurann

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Besten,

Ik wil een SQL 2008R2 Db uploaden naar een andere server (SQL 2008) met management studio.
Ik had daarbij enkele vragen:
maak ik eerst de tabellen aan in de andere server. Kan ik die met management studio nadien vullen met de data uit mijn SQL 2008R2 Db?
Kan iemand me op weg helpen met de juiste SQL syntaxis?

Grt,

M.

Is het niet makkelijker een backup file van je database te maken en vervolgens te restoren op de andere server??

Mark199

bakupfiles voor het uploaden van 2008R2 naar 2008 zijn niet compatibel.
Dat is juist het probleem.

Ok dat was me niet duidelijk uit je vraag. Vanuit SQL Management Studio, rechtsklikken op de database.

- Script database as - > Create to -> New Query Editor Window
Deze maakt een script voor je aan om de database aan te maken. Staat 1 zin in die je zult moeten wijzigen.

Code:
ALTER DATABASE [DatabaseNaam] SET COMPATIBILITY_LEVEL = [B]100[/B]
GO

Vervolgens kan je scripts aanmaken voor al je tabellen, Rechtklikken op database:
- Tasks -> Generate Scripts -> Wizard spreekt voor zich

Met deze script kan je vervolgens de database aanmaken en daarna data kopieren. Indien je Visual Studio hebt (ik denk de premium versie) kan je vanuit Visual Studio ook scripts aanmaken voor het aanmaken van tabellen en direct de data kopieren.

Txs Mark199,

Testte met de management studio op eigen server (local). LIet het script draaien om nieuwe tabellen te maken. Dit lukte. Nadien via een export de data in de nieuwe db steken: daar gaf hij een foutmessage:
Validating (Error)
Error 0xc0202049: Data Flow Task 2: Failure inserting into the read-only column "Klantnummer".
(SQL Server Import and Export Wizard)

Error 0xc0202045: Data Flow Task 2: Column metadata validation failed.

Error 0xc004706b: Data Flow Task 2: "component "Destination 8 - Klant" (249)" failed validation and returned validation status "VS_ISBROKEN".

Error 0xc004700c: Data Flow Task 2: One or more component failed validation.

Error 0xc0024107: Data Flow Task 2: There were errors during task validation.

Kan jij eraan uit?

Txs,

M.

noot: Kan er ook met visual studio professional gewerkt worden om data te kopieren/exporten?

Die foutmeldingen krijg je waarschijnlijk, omdat "Klantnummer" de primary key is van de tabel? Indien je dezelfde id's wilt behouden moet je identity insert aanzetten.

Code:
SET IDENTITY_INSERT [tabelnaam] ON

INSERT INTO etc.

SET IDENTITY_INSERT [tabelnaam] OFF

Op dit moment alleen een premium versie tot mijn beschikking, maar het werkt als volgt.

- View -> Server Explorer (indien deze nog niet zichtbaar is uiteraard)
- Maak of open een connectie naar je database
- Rechtsklikken op de database naam
- Publish to Provider
- Wizard spreekt voor zichzelf

Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je allerei scripts welke data toevoegen aan je tabellen.

Deze scripts moet je aanpassen door identity insert voor de betreffende tabel toe te voegen. Dus bv tabel klanten (aangezien je een error kreeg bij klantnummer neem ik aan dat je zo een soort tabel hebt :))

Code:
SET IDENTITY_INSERT [Klanten] ON

INSERT INTO Klanten (klantnummer, naam, adres) VALUES (1,'Henk','Straatnaam 1')
INSERT INTO Klanten (klantnummer, naam, adres) VALUES (2,'Piet','Straatnaam 2')
INSERT INTO Klanten (klantnummer, naam, adres) VALUES (3,'Jan','Straatnaam 3')
INSERT INTO Klanten (klantnummer, naam, adres) VALUES (4,'Klaas','Straatnaam 4')

SET IDENTITY_INSERT [Klanten] OFF

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan