sql backup data

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
hallo,

ik wil een backup maken van mijn database en deze als sql file opslaan. Op internet vindt ik het volgende:

The most common use of mysqldump is probably for making a backup of an entire database:

shell> mysqldump db_name > backup-file.sql

Maar als ik dit in de shell invoer, dus bv
shel> mysqldump database > backup.sql gaat het fout. Hoe kan ik dit wel doen dan? En hoe kan ik aangeven waar ik het opslaan wil?
gr,
Sweet

Als je PHPMyAdmin gebruikt kun je daarin een backup laten maken die je vervolgens zelf op kunt slaan.

Maar als je db te groot is en je db bij een provider staat, werkt dit soms niet
het beste is om contact op te nemen met je provider dan,
heb ik ook moeten doen en het commando voor de backup was net iets anders dan het standaardcommando van hierboven.

ik werk met MySQL, ik wil graag weten hoe ik dit zou kunnen doen in MySQL, enig idee?
het is voor een standalone applicatie. Niets met provider te maken:)

waarschijnlijk weet je dit wel
maar "shel>" is geen deel van het commando denk ik

nee shell> is geen deel van het commando..
heeft iemand een idee of een antwoord hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

In phpMyAdmin kan je gebruik maken van het "tabblad" Exporteer.
Je krijgt dan een nieuw browser-venster met de SQL-commando's om de database en tabellen aan te maken, en ook om die terug te vullen met de reeds ingegeven data.
Je kan dan alles van die pagina selecteren, copieren en plakken in een nieuw tekst-bestand.
Als je nadien zo'n backup moet terugzetten, kan je de commando's uit dat tekstbestand copieren en uitvoeren in phpMyAdmin

Laatst bewerkt:
Probeer je een dump te maken onder linux of windows? Onder windows heb ik het nog niet geprobeerd. Onder linux moet het met een commando als deze gewoon lukken:
PHP:
mysqldump -h 192.168.1.1 -u inlognaam -p database > database.out

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan