SQL cursus + certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikdegraaf

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Ik heb marketing gestudeerd en wil graag aan het werk als database marketeer of marketing data analist. Met de inhoudelijke en statistische kennis zit het wel goed, maar ik merk dat de meeste vacatures ook vragen om gedegen kennis van SQL.

Om mijn kennis op dat vlak op te bouwen ben ik nu bezig met de LOI cursus "Databases & SQL Foundation". Als ik de cursus af heb kan ik een examen doen bij Exin, waardoor ik ook een erkend certificaat zou behalen.

De cursus die ik nu doe heet niet voor niets 'Foundation'. Ik zou hierna graag nog een andere cursus doen die een goed vervolg zou zijn op mijn huidige cursus. De cursus zou voornamelijk in moeten gaan op queries, transformaties en views. Gebruikersbeheer, database-onderhoud, beveiliging, etc. is voor mij minder interessant. Het zou verder prettig zijn als de cursus wordt afgesloten met een examen waaraan bijv. een certificaat is gekoppeld. Dit i.v.m. solliciteren en het duidelijk kunnen aantonen van mijn kennis op mijn CV.

Ik heb al heel wat afgezocht, maar heb nog steeds niet kunnen vinden wat ik zoek. Ik hoop dat hier op het forum misschien mensen aanwezig zijn die hier wat meer kijk op hebben en mij een cursus kunnen aanraden.

Als iemand nog een andere tips voor mij heeft (qua softwarekennis of andere zaken) dan hoor ik het graag!

Groeten,
Hendrik

Microsoft Certificaat:70-448

Ik volg momenteel via zelfstudie een traject om het 70-448 certificaat te halen. Bij www.twice.nl, www.infosupport.nl en www.computrain.nl kan je een cursus volgen daartoe. Het kan zijn dat het iets te ver gaat dan jij wilt. Het is geen cursus tot DBA maar wel alle programmeertechnische aspecten van SQL Server. Zoals Reporting Services en Integrated Services.

Succes!

Bedankt voor de reactie!