sql database frontend

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
wanneer ik een database maak met bijv. mijn dvds, is het dan mogelijk om daarvoor een frontend te maken waar in ik de queries kan aanroepen en de uitput van gegevens kan zien?

Kort antwoord: Ka

Langer antwoord: Je zult een laag nodig hebben die de data voor je uit de database haalt en waarmee je het in HTML/CSS kunt weergeven. Dit zou kunnen met PHP, Ruby, NodeJS, Python, ASP.

Je zou ook een reeds bestaande website kunnen gebruiken om je collectie bij te houden ;) (IMDb, Trakt, foundd)

bedankt voor de reactie. Zijn daar voorbeelden van ergens te vinden?

Wat voor voorbeelden bedoel je precies?

Frontend kun je zelf bouwen met behulp van HTML/CSS vervolgens zul je je in een van de programmeertalen moeten verdiepen om te achterhalen hoe je kunt communiceren met een database.

Voorbeelden vooral van hoe dat te doen. Hoe een frontend te bouwen, hoe de koppelingen te leggen.

Kort antwoord: Ka
Staat 'Ka' in dit geval voor Kort antwoord? :D
@TS: heb je al nagedacht over zowel frontend als backend? Want heb je het over een Access database die aan een SharePoint db hangt? Over een ASP pagina op een SQL server? HTML naar Apache?

Ikzelf heb nog geen flauw idee wat precies mogelijk is, ik googel me suf :-) ik zie bijv. Php waar ik niets vanaf weet en bijv. Wordpress. Maar ik wil een sql database opzetten en daarvoor een gui plaatsen welke de queries die ik zie kan laten zien. Aangezien dit voor het eerst is dat ik dit wil doen, is het lastig om een inschatting te kunnen maken.

PHP/MySQL is relatief makkelijk op te pakken en daarin kun je redelijk snel wat voor elkaar krijgen wanneer je wat dingen uit gaat proberen.

Om wat basis zaken in te gaten te krijgen kun je online wat lessen volgen op bijvoorbeeld http://www.codecademy.com. Daar kun je kennis op doen over HTML/CSS en PHP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan