SQL database inlezen in Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Is er een manier dat ik een *.mdf (SQL database) kan inlezen in access 2007,
of moet ik deze eerst in de SQL database omzetten.

Je kunt een ODBC koppeling maken bij het importeren of koppelen; daarmee kun je in ieder geval met SQL Server koppelen. Dat doe ik zelf regelmatig.

Je kunt een ODBC koppeling maken bij het importeren of koppelen; daarmee kun je in ieder geval met SQL Server koppelen. Dat doe ik zelf regelmatig.

Oke maar dan moet ik dus ook bij de SQL server kunnen komen, wij hebben een apparte installatie waar MS sql server op draait de meetwaarde die deze installatie maakt wil ik nadat ik de data *.mdf *.mbl gekoieerd heb naar een externe harde schijf op een andere computer analyseren, dit omdat er ander een gevaar optreed bij de installatie waar de aplicatie op draait.
Ik had gehoopt dat ik dit met Access zou kunnen doen.

De bestandseigen SQL server bestanden kun je volgens mij niet inlezen in Access, maar dat hoeft dus niet. Je hoeft alleen maar een ODBC koppeling te hebben naar die database. Dat die opeen andere server staat is logisch, en boeit ook niet. Zolang je maar een koppeling kunt maken naar de SQL server. En van daaruit kun je alle tabellen en views importeren/koppelen in je Access database. Als je geen rechten hebt om zelf een ODBC koppeling te maken, dan moet je dat door de ICT afdeling laten doen.

De bestandseigen SQL server bestanden kun je volgens mij niet inlezen in Access, maar dat hoeft dus niet. Je hoeft alleen maar een ODBC koppeling te hebben naar die database. Dat die opeen andere server staat is logisch, en boeit ook niet. Zolang je maar een koppeling kunt maken naar de SQL server. En van daaruit kun je alle tabellen en views importeren/koppelen in je Access database. Als je geen rechten hebt om zelf een ODBC koppeling te maken, dan moet je dat door de ICT afdeling laten doen.

Helaas lukt het niet op deze manier ik ga het even op een ander wijze proberen, zet deze vraag dus op geantwoord.
Bedankt voor de moeite

Je kunt met ADO ook een koppeling maken naar je SQL server; als je een admin account hebt waarmee je de SQL server kunt benaderen is dat ook nog een optie. Dan heb je geen ODBC koppeling nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan