sql database

• Onderwerp starter Onderwerp starter KimBE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
hallo,

ik ben een app aan het maken in VB.net die op 2 pc's komt met 1 gezamenlijke MSSQL database.
nu dacht ik het mdf bestand op mijn NAS te zetten maar ik lees hier en daar dat men dit afraad.
is dit inderdaad een slecht idee en wat zijn dan de andere "eenvoudige" opties ?
het is een kleine catalogus app en wordt enkel lokaal op 2 pc's gebruikt.

Volgens mij kan een MDF maar 1 connectie tegelijk aan.
Ik denk dat de 2e gebruiker een foutmelding krijgt, iets als "Kan de database niet openen" omdat de MDF gelocked is door de 1e gebruiker.

Dit is anders bij een MS-Access bestand, die is wel door 2 gebruikers tegelijk te openen.
Als gebruiker 1 in een record zit wordt dat "blok records" gelockd, maar gebruiker 2 kan dan wel in andere record blokken.

Laatst bewerkt:
Ik heb samen met Brixxs verschillende databases opgesteld. Zal even vragen wat zij ervan vinden. Ik kom hier gelijk op terug wanneer ik reactie krijg:)

= reclame

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan een MDF maar 1 connectie tegelijk aan.
Ik denk dat de 2e gebruiker een foutmelding krijgt, iets als "Kan de database niet openen" omdat de MDF gelocked is door de 1e gebruiker.

Dit is anders bij een MS-Access bestand, die is wel door 2 gebruikers tegelijk te openen.
Als gebruiker 1 in een record zit wordt dat "blok records" gelockd, maar gebruiker 2 kan dan wel in andere record blokken.

Met microsoft sql kan je toch meerdere gebruikers verbinden.

Met microsoft sql kan je toch meerdere gebruikers verbinden.
Verwarrend :confused: een MDF is niet alleen een disk image file maar ook een MSSQL Server file zie ik nu.

Om welke reden(en) wordt afgeraden een DB niet op een NAS te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan