SQL editor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik zoek een programmaatje waarmee ik SQL code kan maken. Momenteel doe ik het met notepad en raak nog best wel eens in de war met de verschillende codes (bugs of verkeerde spelling e.d).

Met C++ heeft de compiler (degene die ik heb) een code herkenning. Dat als ik bvb een "if" invoer, dat het woord "if" dan blauw kleurt.

Ik vroeg me af of dit ook niet voor SQL bestaat. Ongetwijfeld, maar ik kan er geen enkel vinden.

iemand een suggestie?

ik ben hem nu aan het downloaden. Ik zit nog op school dus de verbinding is nihiel... 1.61kb/sec down -_-'

nja, geduld is een schone zaak ;)
I'll keep you posted

geweldig, precies wat ik zoek ;)

alleen nog een vraagje, kunnen de verschillende codes ook in verschillende kleuren?

zoals dat CONSTRAINT in lila is ofzo en CREATE TABLE in donkergroen, enz...

Mark,
Geen idee, ik maak niet actief gebruik van deze tool, ik weet allen dat ie bestaat
en waar je hem kunt vinden. Er zijn een hoop dingen in te stellen dus wat jij wil zou best eens kunnen.
En het is "open source" dus je zou zelfs ergens de broncode moeten kunnen vinden
en dan...
maar dan ga je wel heeeeel errug diep !

lees na installatie de readme file, hier staat de link (verwijzing) in naar de makers waar je direct dit soort vragen kwijt kunt.
grtz gerrit

Laatst bewerkt:
Notepad++ heeft een handige functie waarmee je je eigen highlighting kunt maken, maar ik geloof niet dat je de standaard highlightings zomaar aan kunt passen.

Je zou eens kunnen kijken; bij FAQ op hun site staat een item:
User Language Define System

(Kan er helaas niet naar linken :/ beetje jammer )

http://notepad-plus.sourceforge.net/nl/site.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan