sql hulp voor sql server gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurann

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Beste forumleden,

ik zoek dringend hulp.
Ik ben beginnend in sql server en maakte een fout in een query ontwerp met ernstige repercussies.
Ik trachtte een update uit te voeren voor enkele velden in de kolom 'maat' van de tabel 'product' in mijn database,
maar door een fout overschreef ik alle 30000 velden in de kolom 'maat', in plaats van maar enkele.
Ik heb wel een backup van enkele dagen geleden, maar de backup zou ik liefst niet uitvoeren omdat dan de data van de laatste dagen verloren gaat
Ik heb in de sql server nog een bijna gelijkaardige database (een kopie). Daaruit zou ik de waarden van de kolom 'maat' willen
overdragen in de database die nu beschadigd is.
Dit zou de schade beperken.
Dus wat ik wil is:
de tabel 'product' van database kopie (= db kopie) steken in de beschadigde database (= db1) en die benoemen als tabel 'productkopie';
nadien de kolom 'maat' van tabel 'product' uit db1 updaten met de waarden van kolom 'maat' uit tabel 'productkopie' (nu in db 1 maar afkomstig van db kopie.

Transact SQL statement zou ongeveer iets moeten zijn als:
Insert Table Product from dbkopie As Productkopie

Update Maat From Product ( set MaatId From Productkopie As MaatId From Product where Productkopie.ProductId = Product.ProductId

Ik weet dat deze syntaxis rommelt langs alle kanten, maar ik tracht ermee uit te drukken wat moet bereikt worden.

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen,
zelf ben ik nu radeloos.

Grt,

Maurann

Geen idee wat de oplossing moet zijn. Maar voor de volgende keer. Maak eerst een kopie van de database en oefen daarop je queries. Dit soort fouten kan een bedrijf over de kop laten gaan.

Bedankt voor de suggestie,

Zal ik onthouden voor de volgende keer.

Is er via SQL geen oplossing?

M.

Laatst bewerkt:
Ben misschien dichter bij een oplossing,
heb in een frontend een tabel product_lokaal met de velden productId, maatId en een tabel product_sql ook met de velden productId en maatId .
De velden van kolom maatid uit product_lokaal zouden in de gekoppelde tabel (product_sql) moeten komen in kolom maat bij de overeenkomstige productId .

Iemand de juist sql syntaxis?

Zal 't zeker eerst uittesten, RogerS.

Txs.

M.

Het lukte me om via volgende sql syntaxis 30588 velden te updaten :thumb:

UPDATE Product INNER JOIN Product_lokaal ON Product.ProductId = Product_lokaal.ProductId SET Product.MaatId = Product_lokaal.MaatId;

Ik zou er nog eens 300 kunnen updaten vanuit een kopie database in de sql server, maar daarvoor zou ik de velden productid_kopie en maatid_kopie van de tabel product_kopie in de tabel product van de sql server db moeten krijgen.

Iemand een idee hoe ik een tabel van een andere db in de db van dezelfde sql server kan krijgen ?

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan