sql in asp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker53

Guest
Lid geworden
8 mrt 2007
Ik weet niet zeker of ik mijn vraag hier moet stellen of op het asp gedeelte, aangezien het om een sql statement gaat toch maar hier...

ik wil graag een de eerst startende opleidingen weergeven. Hiervoor moet ik dus de datum vergelijken met die van vandaag now() en met now() + een aantal dagen. Weet iemand of sql de mogelijkheid biedt om by de huidige datum een aantal dagen op te tellen?

Ik werk overigens in asp, dus als iemand mij kan vertellen hoe je een asp functie in je sql op kan nemen, dan zou dat ook een oplossing kunnen zijn.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar wat ik ook doe ik blijf de foutmelding krijgen : "einde van het statement verwacht '.

Dit is wat ik nu heb
SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start > now() AND oplelist.Ople_Start < dateAdd("d",30,now()) ORDER BY Ople_Start ASC;"

Laatst bewerkt:
Code:
	Dim dag1, dag2
	 dag1= now() 
	 dag2= now()+30
		SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN "&dag1&"  AND  "&dag2&"  ORDER BY Ople_Start ASC;"

Dit heb ik nu, maar dan krijg ik de volgende foutmelding...

Runtimefout Microsoft VBScript error '800a01a8'
Object vereist: ''

/inc_opleidingstart.asp, line 8

Ik heb geen verstand van asp, maar moet je de aanhalingstekens niet "escapen"? Je gebruikt een sql die je tussen aanhalingingstekens zet terwijl je in de sql zelf ook aanhalingstekens gebruikt, dan kan volgens mij niet.

Omdat ik niet weet hoe dit in asp werk kan ik je niet aan een pasklare oplossing helpen maar probeer dit eens:
PHP:
SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN ""&dag1&""  AND  ""&dag2&""  ORDER BY Ople_Start ASC;"
of
PHP:
SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start BETWEEN '&dag1&'  AND  '&dag2&'  ORDER BY Ople_Start ASC;"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan