sql query in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
ik heb een vb.net app en daar een acces DB aan gekoppeld.
nu heb ik een query gemaakt maar deze blijkt niet te werken.
Code:
SELECT        Merk, Ref, Omschrijving, Prijs, Prijzen_ID
FROM            Prijzen
WHERE        (Ref LIKE @ Ref + '%')
ORDER BY ref

als ik nu in vb.net een query maak, moet dat dan een sql query of een acces query zijn ?

ligt eraan welke connector je gebruikt. indien ODBC (bijvoorbeeld) dan SQL

Ik weet de database, maar als je een extern programma gebruikt dan benader je de database via een "connector". Bijvoorbeeld ODBC (Open DataBase Connector) maar er zijn ook verscheidende microsoft connectors. Nu heeft je probleem daar mogelijk niet direct mee te maken als het vroeger wel werkte, maar als je een nieuwe versie van .NET gebruikt of een nieuwe connector string dan is er mogelijk wel iets veranderd.

Heb je al geprobeerd of een simpele query wel resultaten oplevert?

een simpele werkt perfect.
met deze krijg ik fout ; Error in WHERE clause near '@'.
Error in WHERE clause near 'ORDER'.
Unable to parse query text.

ik vermoed dat het probleem ligt bij "@" dat is in ieder geval geen standaard SQL.

Dan moet je even omschrijven wat je probeert te doen ;)

als je alles wilt vinden dat begint met "ref" dan is het :

LIKE 'ref%'

ik heb een textbox en hetgeen daar in staat moet gezocht worden in het veld "ref"

Als de textbox tekst wordt voorgesteld als 'textbox.text' dan kun je de query eenvoudig samenstellen:

Code:
query = "SELECT Merk, Ref, Omschrijving, Prijs, Prijzen_ID FROM Prijzen WHERE  Ref LIKE" +textbox.text + "ORDER BY ref"

en dan de query uitvoeren

ik heb volgende code bij mijn text box.
Code:
Private Sub Price_txt_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Price_txt.TextChanged
        Me.PrijzenTableAdapter.FillByRef(Me.CataloogDataSet.Prijzen)
    End Sub

vanaf dat ik iets intyp is mijn datagridview leeg. hij zoek niet wat ik intyp in de kolom "REF"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan