sql query omzetten naar access query

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
weet iemand hoe ik een select query van mysql kan omzetten naar een access query?

Code:
select store_id as TID, max(ca_start) as LAST_UPLOAD from call
where store_id is not null and store_id < 9000 and not store_id in (3078,3150,3255,3114,3902,3285,3856,3945)
group by store_id order by 2

ik geraak er niet aan uit om dit met de access query te doen?

alvast bedankt
ps: deze query werd gebruikt in pgadmin

Deze qeury zou moeten kunnen werken, als ik hem zo zie. Waar geeft hij een foutmelding op?

Da's simpel: je maakt in je db een nieuwe query aan via de groep Query, en de knop Nieuw. Vervolgens selecteer je geen tabel, maar klik je gelijk op Sluiten.
Nu kom je in het query-ontwerpscherm, waar de eerste knop op de werkbalk nu als het goed is de tekst SQL laat zien. Als je die knop aanklikt, geeft Access de standaardtekst Select;. Deze tekst haal je weg, en vervang je door je eigen query.
Vervolgens klik je op de knop Uitvoeren, en dan moet-ie het doen.
Zo niet, dan geeft Access een foutmelding, en staat de cursor waarschijnlijk te knipperen op de plek van de fout.
Eventueel kun je het SQL venster ook openen via <Beeld>, <SQL>.

dat is het niet, ik weet gewoon niet hoe ik dit in access moet stoppen?

ik heb dus nu een query gemaakt met daar het veld store_id en het veld ca_start
bij store id heb ik deze criteria gedifinieerd:

Code:
"SQL"="select store_id as TID, max(ca_start) as LAST_UPLOAD from call where store_id is not null and store_id < 9000 and not store_id in (3078,3150,3255,3114,3902,3285,3856,3945) group by store_id order by 2"

in pgAdmin krijg ik dus alles te zien maar in access krijg ik gewoon twee lege kolommen.

Je hebt er een variabele van gemaakt; tenzij je via een formulier werkt, hoeft dat niet:

SELECT store_id as TID, max(ca_start) as LAST_UPLOAD FROM call where store_id is not null and store_id < 9000 and not store_id in (3078,3150,3255,3114,3902,3285,3856,3945) GROUP BY store_id ORDER BY 2

Ik hoop overigens dat ORDER BY 2 verwijst naar het veld 2?

Je hebt er een variabele van gemaakt; tenzij je via een formulier werkt, hoeft dat niet:

Ik hoop overigens dat ORDER BY 2 verwijst naar het veld 2?

ok thanks heb de query in sql view geopend en het daar zo in gegooid en nu werkt het prachtig, en inderdaad verwijst 2 naar veld 2

Mag je de vraag nog even op Opgelost zetten... (als die dat is ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan