pilootnour5
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2008
Beste helpmij'ers
Ik zit met dit (voor mij nog) ingewikkelde query-probleem. Om het makkelijker uit te kunnen leggen hierbij twee 'voorbeeldtabellen' waarna ik vervolgens het probleem uitleg.
Tabel: instellingen
[table="width: 500"]
[tr]
[td]user_id[/td]
[td]apk[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[/table]
Tabel: autos
[tr]
[td]user_id[/td]
[td]auto_id[/td]
[td]kenteken[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]7[/td]
[td]1-ABC-23[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]10[/td]
[td]2-XYZ-88[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3[/td]
[td]13[/td]
[td]7-HPM-64[/td]
[/tr]
[/table]
Toelichting:
In de tabel instellingen staat de voorkeur van de gebruiker of zij een APK herinnering willen krijgen. Wanneer 'apk' gelijk is aan 1, dan zouden zij een herinnering willen krijgen. Anders is de waarde 0.
In de tabel autos staan de auto's van de gebruikers. Een gebruiker kan meerdere auto's hebben.
Wat wil ik?
Ik zoek een query waarin ik alle kentekens kan oproepen met bijbehorende auto_id als de eigenaar in 'instellingen' APK op 1 heeft staan bij zijn of haar auto. Het resultaat zou dus dit moeten zijn:
[tr]
[td]kenteken[/td]
[td]auto_id[/td]
[td]user_id[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1-ABC-23[/td]
[td]7[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2-XYZ-88[/td]
[td]10[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[/table]
Is dit mogelijk middels één query? Ik maak gebruik van MySQL. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Zo niet, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!
Ik zit met dit (voor mij nog) ingewikkelde query-probleem. Om het makkelijker uit te kunnen leggen hierbij twee 'voorbeeldtabellen' waarna ik vervolgens het probleem uitleg.
Tabel: instellingen
[tr]
[td]user_id[/td]
[td]apk[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[/table]
Tabel: autos
[tr]
[td]user_id[/td]
[td]auto_id[/td]
[td]kenteken[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]7[/td]
[td]1-ABC-23[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]10[/td]
[td]2-XYZ-88[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3[/td]
[td]13[/td]
[td]7-HPM-64[/td]
[/tr]
[/table]
Toelichting:
In de tabel instellingen staat de voorkeur van de gebruiker of zij een APK herinnering willen krijgen. Wanneer 'apk' gelijk is aan 1, dan zouden zij een herinnering willen krijgen. Anders is de waarde 0.
In de tabel autos staan de auto's van de gebruikers. Een gebruiker kan meerdere auto's hebben.
Wat wil ik?
Ik zoek een query waarin ik alle kentekens kan oproepen met bijbehorende auto_id als de eigenaar in 'instellingen' APK op 1 heeft staan bij zijn of haar auto. Het resultaat zou dus dit moeten zijn:
[tr]
[td]kenteken[/td]
[td]auto_id[/td]
[td]user_id[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1-ABC-23[/td]
[td]7[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2-XYZ-88[/td]
[td]10[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[/table]
Is dit mogelijk middels één query? Ik maak gebruik van MySQL. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Zo niet, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: