SQL Reporting 2005 Subtotalen berekenen van grootboekrekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zedzed1

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Ik gebruik SQL reporting 2005 om een boekje mee te ontwikkelen. Een soort van grootboek/ resultaten rekeningen mee te maken. Nou heb ik een "basis"querie geschreven die alle data die ik nodig hebt uit de tabellen haalt. Ik wil nu bijv de omzet zien van de maand. Mijn querie is zo geschreven dat hij alle data er uit haalt, dus niet alleen van de omzet maar alles van het jaar (zowel inkoop, activa, bank gewoon alles)
Nu kan je in de layout bepaalde filters gaan toepassen. Ik kies dan dus voor alle grootboek rekeningen die behoren bij de omzet. Ik zet er een sum berekening in. Verder maak ik een selectie per maand.

Ik krijg dan netjes per maand te zien wat het totaal is op die grootboek rekenningen, nu wil ik deze bedragen op tellen voor de totale omzet per maand. Dus ik kies in de lay-out Sub-total
Alleen hier ga ik de mist in, hij selecteert alle grootberekeningen en dus niet alleen van de omzet. Terwijl ik wel een selectie zoals hierboven maak op omzet. Hij geeft dus een totaal en niet een sub totaal van de omzet

Ik werk dus in een matrix

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gebruik de groeperingen van je tabel.
De details group gebruik je voor de grootboekregels, dan maak je een group voor de subtotalen met een sum erin en dan nog een groep voor de totalen met een sum erin.
Als je in de tabel een filter aanlegt werkt het in principe voor de hele tabel dus je zou alleen omzetrekeningen moeten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan