SQL resultaat naar C# variable

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonssie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

Graag wil ik gegevens die in een datagridview staan als een variabele in C# krijgen.

Het maakt me niet uit hoe, met code, in een comboBox, in losse textBoxen... Ik ben hier al erg lang mee bezig maar ik krijg het echt niet voor elkaar,
terwijl ik het echt nodig heb voordat ik verder kan met de rest van mijn programma!

Als iemand die me verder wil helpen er iets aan heeft dat ik omschrijf wat ik allemaal geprobeerd heb en wat wel/niet is gelukt dan wil ik dit uiteraard doen.

ALLE informatie is welkom!

kijk eens op de msdn site van microsoft.

Of wat meer info over accessing data

Je kan op de msdn site nog veel meer voorbeelden en filmpjes vinden over hoe te programmeren:

Als je ASP.NET doet: filmpjes en tutorials

in asp.net met gridview:
Code:
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataKeyNames="EmployeeID" DataMember="DefaultView" DataSourceID="SqlDataSource1" onselectedindexchanged="GridView1_SelectedIndexChanged">
                        <Columns>
                            <asp:CommandField ShowSelectButton="True" />
                            <asp:BoundField DataField="EmployeeID" HeaderText="EmployeeID" InsertVisible="False" ReadOnly="True" SortExpression="EmployeeID" />
                            <asp:BoundField DataField="FirstName" HeaderText="FirstName" SortExpression="FirstName" />
                            <asp:BoundField DataField="LastName" HeaderText="LastName" SortExpression="LastName" />
                        </Columns>
                    </asp:GridView>
                    <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:NorthwindConnectionString %>" SelectCommand="SELECT [FirstName], [LastName], [EmployeeID] FROM [Employees]"></asp:SqlDataSource>

code behind

Code:
    protected void GridView1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        // rij nummer van gridview:
        int rij  = GridView1.SelectedIndex ;
        // waarde van de property "DataKeyNames" van GridView1 geeft de selectedvalue: 
        int id = (int)GridView1.SelectedValue;
        // kolom select = kolom nummer 0
        // kolom voornaam = kolomnummer 1, etc...
        string voornaam = GridView1.Rows[rij].Cells[2].Text;
    }

Roland, mag ik je van harte bedanken? :D

Ik had gedaan wat er in die links stond maar daarmee kreeg ik steeds errors. Na wat klikken kwam ik op http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=64543&SiteID=1 waar ik de volgende code tegenkwam (voor de mensen die hetzelfde willen maken):

Code:
 textBox1.Text = dataGridView1.Rows[dataGridView1.CurrentCell.RowIndex].Cells["dataGridViewTextBoxColumn1"].Value.ToString();

Bedankt voor de hulp! :thumb:

Mvg Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan