Sql server 2008 upgraden naar sql 2014

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik wil de Sql server 2008 R2 (SP2, Express edition with Advanced Services 64-bits) upgraden naar Sql server 2014 Express edition with Advanced Services.
Op de site van Microsoft zie ik hoe ik deze Sql 2014 kan downloaden, maar mijn vraag : moet of kan ik daarna de 2008 R2 ( en ik zie dat er op mijn pc ook nog
de 2005 en 2008 staan..) zonder problemen verwijderen ?

Wanneer je de installatie van 2014 start kun je kiezen om een nieuwe SQL instance aan te maken of een bestaande te upgraden.

Wanneer je upgrade word je bestaande SQL dus naar de 2014 versie gezet. De nieuwe versie zal dan worden gebruikt waardoor de oude versies niet meer worden gebruikt.
Dus je kan de oude versie verwijderen zonder problemen, maar let op dat er geen andere services/programma's deze SQL wel gebruiken! Anders krijg je foutmeldingen in andere programma's.
Denk hierbij aan programma's welke de "Integration Services, Analysis Services, Reporting services" gebruiken welke met SQL worden meegeleverd.

Dus controleer voordat je verwijderd of er geen andere programma's gebruik maken van SQL of onderdelen daarvan. Indien dit niet zo is kan je deze verwijderen.

Voor de zekerheid maak een goede back-up van uw data en bestanden mocht er iets verkeerd gaan en maak een Herstelpunt aan!:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/create-a-restore-point
(ook van toepassing op window 8 of 10).

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Is er misschien een manier om erachter te komen of er programma's op mijn pc (nog) gebruik maken
van de oudere versies van SQL ? Zo niet, laat ik voor de zekerheid de oudere versies er maar gewoon op staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan