SQL server - Access front end

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico84

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Goedemorgen,

Mijn tabellen staan bij MS Azure SQL server.
Op mijn laptop heb ik dan een ODBC connectie opgezet, waarmee ik de tabellen koppel in mijn access frontend.

Als ik de front end op andere computers wil gebruiken dan moet bij iedere computer een ODBC connectie opgezet worden en de tabellen aanklikken die ik nodig heb. Ik gebruik lang niet alle tabellen.

-Is het mogelijk door middel van VBA dat automatisch de verbinding tot stand gebracht wordt?
Front end openen en wachtwoord invoeren en klaar voor gebruik.

-Is het mogelijk door middel van VBA dat bepaalde tabellen gekoppeld worden?

Ook kan ik in access bij 'Externe gegevens' -> 'Nieuwe gegevensbron' kiezen voor
- Uit Database -> Uit SQL server
- Uit Database -> Uit Azure database
- Uit andere bronnen -> ODBC-database

Naar mijn idee doen ze hetzelfde, maar misschien zit er toch verschil in.

Laten linken via VBA code is zeker mogelijk. Ik ben zelf DBA en geen applicatie programmeur maar ik ben zeker dat je op het internet voldoende voorbeelden kan vinden. Stackoverflow is een prima site voor programmeurs voorbeeld SO voorbeeld .
Belangrijk is om de PK aan te geven in je link, anders is de gekoppelde tabel niet updatable.
Het verschil bij Externe gegevens -> Nieuwe gegevensbron is dat als je een specifieke database aangeeft, de wizard ook een specifieke ODBC type voor jou kiest (indien geïnstalleerd), bij de laatste optie moet je zelf het juiste ODBC type kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan