sql server en access

Status
Niet open voor verdere reacties.

davevanderkist

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
Voor een school maak ik een database, die willen ze binnen het gebouw zelf en later zelfs om meerdere lokaties gaan gebruiken. Hiervoor willen ze de database koppelen aan een MS Sql Server. De systeembeheerders daar zullen de database gaan installeren maar ik wil dat ze van mijn programmacode afblijven. Er komen een groot aantal foto's in de database, welke ik moet gaan opslaan. Voor diverse onderdelen moeten er mappen worden aangemaakt etc.
VRAAG:
hoe wordt dit in het bedrijfsleven meestal gedaan? draaien de formulieren op de clients of worden die op de server neergezet? Stel dat de formulieren op de clients draaien, valt er dan een installatiebestand te maken welke de systeembeheerder is staat stelt om de locatie van de foto's e.d. zelf te kiezen?
Ook zullen de gebruikers m.b.v Access rapporten en nieuwe query's moeten maken, worden deze direct aangepast binnen de sql server?

SQL Server heeft zelf geen formulieren. Daar zullen ze dus niet aan kunnen zitten ;)

Maak een MDE bestand van je access Database. Die bevat alle formulieren, rapporten en modules voorgecompileerd. Dan kan men (ook jij niet) meer bij de code. Voor gebruikers zou ik dan een aparte database maken waarin men kan vlooien met query's en rapporten. Als jij ooit een nieuwe versie moet opleveren kun je alles wat zij hebben gemaakt weer gaan overhalen. Daar wordt je niet blij van ;)

Alle instellingen dus in tabellen zetten, of in een ini bestand of in het register. mogelijkheden zat.

Grtz,

Bedankt voor je antwoord.

Maar ik moet dus het volgende doen:
-Database in sql server
-Formulieren (mde)op server (zie onderste stukje)
-mdb bestand voor query's en rapporten (zie stukje onder)
Ik weet dat een sql server geen formulieren heeft maar, worden de formulieren dan op elke client neergezet??? Er komen namelijk op een bepaalde locatie foto's te staan welke gekoppeld zijn aan de database doormiddel van vba-code, stel de gebruiker moet een foto toevoegen, dan kan je niet zeggen dat het op c:\foto's moet komen te staan want dan hebben de andere clients er niks aan.
Het is dus de bedoeling dat de rapporten en query's (welke de gebruikers maken)worden opgeslagen in een mdb bestand
En hoe zou ik dat mdb bestand moeten gaan koppelen?

Het volgende zal de situatie worden:

- Tabellen in SQL server.
- ODBC koppeling o.i.d. naar de database op elk werkstation.
- MDE bestand of op elke client PC of op een netwerk share, dat maakt niet uit. Daarin link je de tabellen m.b.v. de ODBC koppeling
- Foto's op een netwerkshare waar iedereen die van de applicatie gebruik moet kunnen maken bij kan.

Eventueel kan ik je ook wel helpen bij de implementatie, mail me anders even.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan