SQl server te complex timeout

Status
Niet open voor verdere reacties.

666joe666

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Wanneer ik mijn sql server wil uitlezen krijg ik steeds volgende foutmelding:Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding ..

Dit komt door het groot aantal datalijnen in mijn server.
echter heb ik al geprobeert mijn timeout te verhogen. Dit leverd hetzelfde probleem op

Code:
connetionString = @"Data Source=MAT06ANTRAFP01\SQLEXPRESS ;Initial Catalog=Herstelmanager;User ID=Herstelmanager;Password=Herstelmanager;Connect Timeout=1000000;";

Kan ik deze timeout uitschakelen?

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb al geprobeerd deze waarde op 0 te plaatsen. Dit geeft hetzelfde probleem.
Indien ik alle gegevens van mijn tabel oplaad krijg ik geen fout. Maar indien ik slechts enkele van de data wil ophalen met het where commando krijg ik wel het probleem.

Gebruik je in de WHERE opdracht wel in ieder geval een index?
Als je alleen filtert op niet index velden en de tabel bevat erg veel waarden dan kan het ook heel lang duren.
Als je in de query meerdere tabellen gebruikt zorg er dan voor dan de join uitsluitend op index velden wordt gedaan.

Ik filter gewoon op mijn verschillende kolommen afhankelijk van de invoer. bvb enkel de lijnen waar de kollom voertuig = 1358

ik ben mijn sql tabel nu aan het opdelen zodat deze minder groot wordt dus hopelijk is het probleem dan opgelost

Een tabel opdelen is een allerlaatste redmiddel (of een ontwerp-idee, als je vooraf al weet dat de tabel gi-gan-tisch gaat worden).

Heb je met EXPLAIN gekeken of er indexes gebruikt worden, en gebruik je ORDER BY of iets dergelijks en kan die wel met de indexes overweg?

Een simpele select duurt geen tien minuten, ook niet op een grote tabel, je zou het over honderden miljoenen records moeten hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan