SQL Statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo,

ik wil de naam van de employees die in Lexington wonen en de naam van hun manager hebben. De tabel ziet er als volgt uit:

Tabel: Employee
kolommen: emp_id, manager_id, emp_name, dept_id
data: 1, 2, joe something, 30
data: 2, 2, bob thornton, 32

hoe ziet de statement eruit, iemand die dit weet?

gr,

Sweet

dat kan niet. er wordt nergens een plaatsnaam opgegeven. Vraag het even aan je leraar!

nou oke, dan wil ik de naam van de employees en de naam van hun manager hebben, hoe doe ik dit?

en vraag dit aan de leraar?! het is een opdracht, dat klopt, alles af behalve één statement die mij niet lukt, en daar is helpmij.nl voor toch om hulp te vragen?!

ik vraag om hulp, niet persé om het antwoord, en als het antwoord wel gegeven wordt, leer ik daarvan...

Als dit niet de bedoeling is, excuses...:shocked:

Ik denk dat je de opdracht eens opnieuw moet lezen.
Tenzij de naam van de manager 1 of 2 is, is de naam van de manager ook niet zichtbaar in deze tabel alleen zijn of haar ID.

Die moet je dan dus joinen en waarschijnlijk met zichzelf.

Laatst bewerkt:
Als je het employee id van je manager weet, dan weet je dus ook zijn naam. Er zijn verschillende manieren, maar een join met zichzelf is denk ik de meest logische.

Meer ga ik niet vertellen, omdat het beleid hier is dat je zoveel mogelijk zelf doet als het om school opdrachten gaat. Als je een statement neerzet en onderbouwd waarom dat volgens jou zou moeten werken (terwijl het niet werkt) kun je wel vragen waar je denkfout zit. Daar leer je nog het meest van denk ik.

Groeten
Arjee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan