SQL waarden tonen / omrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KupCom

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo allen,

Wij zijn bezig om een kleine webapplicatie te maken die gegevens kan tonen op basis van waarden in een MySQL database. Een programma wat wij gebruiken geeft als export als het ware een CSV bestand die in de database wordt geïmporteerd. Aangezien ik zelf nog niet zoveel weet zal ik graag wat hulp hierbij krijgen. Bijgevoegd een tweetal afbeeldingen, ik denk dat het dan al heel wat duidelijker wordt. Heel veel duidelijker kan ik het denk ik niet uitleggen dus hoop dat jullie het snappen.

Hopelijk kunnen en willen jullie me helpen hierbij,

Groet,
Rick

Bijlagen

• scherm mysql database na importeren.png
    scherm mysql database na importeren.png
    66,2 KB · Weergaven: 43
  • voorbeeld eind resultaat website.png
    voorbeeld eind resultaat website.png
    10,4 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Daar heb ik inderdaad wel wat aan, alleen is het probleem dat ik niet van te voren weet hoeveel tijden bij bijvoorbeeld baan 2 komen te staan die horizontaal moeten komen op de website achter baan 2. Daarnaast zit ik met het probleem dat de getallen naar een tijdeenheid omgerekend moet worden.

Nu ik het beter zit te bekijken is het toch anders. Ik moet namelijk vanuit de waarden in de database naar een webpagina en niet naar een document. Het te importeren bestand voor de MySQL database is een CSV bestand maar dat heeft verder helemaal niets te maken met de applicatie (dat format staan namelijk vast en hoef ik niets mee te doen).

Met een ander programma om de seconden naar een tijd om te rekenen is het me gelukt wat ik ook wilde (zie bijlage). Echter wil ik dit resultaat nog wat bijstellen door onder andere de opmaak aan te pakken. Weten jullie ook of het mogelijk is om steeds te kijken of er wat in de tabellen staat (onder 25 meter - 50 meter - 100 meter - etc) en als er niets staat deze kolom ook automatisch niet te tonen? In het geval van de afbeelding in de bijlage zouden dan alleen [baan] [50 meter] [100 meter] [150 meter] en [200 meter] te voorschijn moeten komen en niet al die andere kolommen waar niets staat.

Daarnaast kom ik graag te weten hoe ik onder andere de lettertype en de boel in de tabel gecentreerd kan krijgen. Heb al van alles geprobeerd alleen telkens na het aanpassen van de opmaak komt er een blanco scherm. Wellicht moet dit aangezien het uit een database komt op een andere wijze gestyled worden.

Bijlagen

• voorbeeld 241212.png
    voorbeeld 241212.png
    13,9 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan