Srdiskid.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Berichten
98
Bij mijn restore staat er SRDISKID.DAT kan ik dat weg krijgen? maar hoe? het is namelijk zo dat ik op het internet dingen opzoek met google en voorheen kon ik meerdere paginas bekijken nu maar pas het eerste blad en dan schakelt hij door naar dit programma, kan jij mij daar mee helpen? dank bij voorbaat. ik heb daarvan een icoontje die rechts in beeld te zien is met een hamer die steeds op en neer gaat.
Wie kan mij helpen.
 
Wat doet dit programma. Ik ken natuurlijk wel system restore in win ME en verder(dus ook in mijn win xp pro). Maar heb jij ooit 'ns system restore geinstalleerd, mogelijk via Go Back? Als je dit prog oproept( als ie tevoorschijn komt) , kun je het dan ook disablen? Er is wel iets te vinden via Google, maar veelal in onbegrijpelijke talen. Oh, ja, verschijnt dit prog steeds als je het internet opgaat?
 
Hallo bijna naamgenoot,

Het bestand "Srdiskid.dat" is een indexering en controle bestand van systeem herstel van windows ME. Dit hoord dus in _restore dir te staan.

Meer kun je hierover lezen op http://support.microsoft.com/?kbid=267951

Hier het stukje dat gaat over het bestand "Srdiskid.dat".

De bestanden die worden gemaakt wanneer een herstelpunt of een systeemherstelpunt wordt ingesteld, worden in gecomprimeerde vorm (.cab) opgeslagen in de map _Restore (ook wel 'Data Store' genoemd) op het station waarop Windows Millennium is geïnstalleerd. De Data Store kan niet worden verplaatst, noch worden gewijzigd. Ook op elke herstelde schijf van de computer wordt een map _Restore gemaakt. Deze is bestemd voor indexering en controle, en bevat standaard het bestand Srdiskid.dat.

Als je met de rechter muistoets klikt op dat icoontje met die hamer, kun je waarschijnlijk meer te weten komen over wat het voor een progje is. En eventueel de naam even posten in dit forum. Zodat wij daar verder op kunnen zoeken, om het probleem voor je te traceren.

Groetjes Erik Rothuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan