ssa ondertiteling op dvdspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

folkerth

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
hallo,
vorige week heb ik bij de blokker een aristona adv-436 gekocht:

http://www.blokker.nl/flashfolder.asp?folderID=50

beeld is goed, geluid is goed, en hij ondersteund divx en xvid. ook ondersteund hij ondertitelingen van het type srt, sub, en ssa... over het algemeen heb ik bij een film altijd srt ondertitelingen. alleen worden deze heel klein bij de dvdspeler. nou heb ik op internet gelezen, dat je bij ssa ondertitelingen op de computer zelf het letertype, de kleur, de grote, e.c.t kan instellen.

ik kijk dus even rond, en download ik de Srt2Ssa convertor. ik zet mijn srtfile om in ssa, geef hem de zelfde naam als de film, brand hem op een dvdtje en... hij kan hem niet vinden:(

srt ondertitelingen laat hij wel zien, je kunt zelfs nog wisselen tussen een paar ondertitelingen, maar ssa, ookal is het het enige (ondertitelings) bestand op de dvd, kan hij niet vinden.

toen opende ik de ssa file op de computer (gewoon met kladblok), kun je gewoon alle zinnen veranderen enzo... dan begint srt altijd gelijk met het nummer vd ondertitelingen, te tijd enzo en de zin, ssa is wat anders, en voor elke zin staat kleur, groote, en voor dat de regels beginnen staat er boven ook nog een verhaaltje met allemaalt tekens, waarvan de bovenste zin is: !SRT a SSA Conversor, por Feñiz 2.001 . ik dacht, he dit hoeft er niet bij te staan, ik wis het, brand alles opniew enzo... wat denk je? inderdaat maakt helemaal NIETS uit.

weet iemand hoe mijn dvdspeler hem kan vinden, of hoe ik de ondertitelingen anders groot krijgt

alvast bedankt
FH

p.s. in de handleiding staat dat hij deze ondertitelingbestanden ondersteund:

.srt, .smi, .sub, .ssa, .txt

Ik gebruik ConvertXtoDVD van VSO.
Hier mee kun je ook het lettertype en de groote en kleur aanpassen, dit geld dan voor de gehele tekst.
Het programma is niet gratis maar op mijn PC werkt hij wel snel ± 1:15:00 voor 700 MB.
De srt.file doet hij gelijk mee en kun je naderhand kiezen of je hem wel of niet wil tonen.

Kijk een op de site van VSO en kun je een proef versie downloaden.

Suc6

Mvg. Wim

is 1 stapje meer werk, brand de subs in de film met virtualdub, brand dan die film op een cdtje, ben je gelijk van dat gezeur af.

kijk, alle films die ik heb zijn zo'n beet je divX of Xvid, en rond de 700 mb. ik brand meestal mijn films in 5 minuten op een cdtje, en dan brand ik er een srt file bij van ongv. 50 kilobyte(vrijwel niets dus). mijn dvdspeler zet die ondertiteling er zelf onder, alleen maakt hij ze heel klein, en kun je ze op de dvdspeler niet anders instellen (volgensmij altijd zo). nou kun je bij ssa file, zelf de grote instellen. alleen hij vind die ondertitelingen niet, hoewel dat wel in het boekje staat.

ik denk dus dat mischien die srt2ssa conversor niet goed werkt, en iemand nog een andere weet. of als iemand een andere manier weet om ze groter te maken, zonder dat je die hele ondertitelng er vast onder hoeft te branden. in mijn vraag staat wat mijn dvd speler (hoort te) ondersteunt (ondersteunen).

kort samengevat, heeft iemand het zelfde probleem met de oplossing, of heeft iemand een ander formaat ofzo dat het groter word, of iets wat ik in mijn dvdspeler kan veranderen, hoor ik het graag...

alvast bedankt,
folkert

fh

ass

Ik heb gehoort dat met ass hetzelfde kan, ofzo, niet heel duidelijk. weet iemand hier ook meer van, en hoe je een srt bestand kun converteren naar een ass bestand

www.doom9.nl vind je meer info en downloads.
Je kan ook die srt inlezen in subtitle workshop en dan wegschrijven als ssa.

Of zoeken op google naar srt2ssa converter

Je kan ook die srt inlezen in subtitle workshop en dan wegschrijven als ssa.

Of zoeken op google naar srt2ssa converter

srt2ssa heb ik dus eerder gebruikt, maar die wilde dus niet. ik zal eens proberen of het met subtitle workshop wel lukt, daar heb ik trouwens ook dat met ass geprobeert, maar ik kon geen grote instellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan