SSD 500 samsung geplaatst maar zie hem niet terug.

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik wil win8 op de ssd zetten maar als ik win 8 start gaat die er van uit dat het op de c schijf moet. Hoe koppel ik de install aan de ssd schijf?? Bovendien zie ik de ssd nergens staan?? How come?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet hoeveel hd's er in de pc zitten maar als je die allemaal loskoppelt en alleen de ssd aansluiten dan zou de ssd gezien moeten worden

Had Windows niet altijd "Schijfbeheer?" Als het station daar ook niet gezien wordt en gebruiksklaar gemaakt kan worden dan heb je een probleem. Ik dacht verder dat er altijd software bij de SSD's geleverd werd om het besturingssysteem er op over te zetten.

Had Windows niet altijd "Schijfbeheer?" Als het station daar ook niet gezien wordt en gebruiksklaar gemaakt kan worden dan heb je een probleem. Ik dacht verder dat er altijd software bij de SSD's geleverd werd om het besturingssysteem er op over te zetten.

Ja je kan je hele c erop klonen, maar dat is nu juist de bedoeling niet. Ik wil een kale win 8 op de SSD en van daaruit verder naar andere schijven

Ik blijf af en toe iets roeptoeteren. Een SSD is een geheugen, dit blijft kwetsbaar en die bijgeleverde software zal wel weten welke Windows onderdelen alleen gelezen hoeven te worden en alleen die ernaartoe kopiëren.

Goed, tijdens de installatie komt het scherm "Waar wilt u Windows geïnstalleerd hebben?"
Kies daar Schijfopties Geavanceerd. Wis hier alle partities en installeer vervolgens naar Niet Toegewezen Schijfruimte. Sta Windows toe om daar partities te maken. Dit zou moeten werken.

Hallo

" Bovendien zie ik de ssd nergens staan??"

Wordt deze ook niet herkend door de b.i.o.s. ???

Mocht dit het geval zijn , is het uiteraard logisch dat windows deze ook niet herkend....

Het eenvoudigste/veiligste is volgens mij .... enkel de s.s.d. met c.d/d.v.d. lezer , en na installatie eventuele andere h.d.d.'s. terug aansluiten.

Peter

SATA3 zou terugwaards compitabel moeten zijn maar misschien is er een instelling in de Setup of BIOS welke je moet afvinken wanneer de schijf nog niet herkend wordt en ook niet door de computer.

In Windows moet je toch altijd eerst een letter toewijzen aan een schijf die je in je pc plaatst als er niets op staat en dus zo af fabriek komt.
Dus, wijs een letter toe en daarna zal hij gezien worden.

In Windows moet je toch altijd eerst een letter toewijzen aan een schijf die je in je pc plaatst als er niets op staat en dus zo af fabriek komt.
Dus, wijs een letter toe en daarna zal hij gezien worden.
Maar ik zie hem nergens

dit bedoel ik dus. Het schijfbeheer, als je hem daar ook niet ziet, dan is er wat anders aan de hand.
Alleen de ssd aansluiten en verder niets (en daar bedoel ik mee geen andere hd en/of dvd brander of zo) en dan de pc eens opstarten.

Wat die software betreft, ik zet mijn ssd ook altijd gewoon zo in mijn pc zonder software en dat ding wordt altijd herkend. Hoef dus nooit die software te installeren. maar ja....ik heb geen Windows. ;)

Wat je wel kan doen is het volgende.
Start eens op met GParted cd en kijk eens of deze hem wel ziet.

dit bedoel ik dus. Het schijfbeheer, als je hem daar ook niet ziet, dan is er wat anders aan de hand.
Alleen de ssd aansluiten en verder niets (en daar bedoel ik mee geen andere hd en/of dvd brander of zo) en dan de pc eens opstarten.

Wat die software betreft, ik zet mijn ssd ook altijd gewoon zo in mijn pc zonder software en dat ding wordt altijd herkend. Hoef dus nooit die software te installeren. maar ja....ik heb geen Windows. ;)

Wat je wel kan doen is het volgende.
Start eens op met GParted cd en kijk eens of deze hem wel ziet.

wel in BIOS en in bootmenu, niet in deze computer.

Gevonden!!, via beheer, moest volume toewijzing doen, kon daarna letter geven en voilà. Maar nu. Bij win7 en alle vorige versies kon je kiezen waar je win. wilde installeren. Maar Win8 gaat gewoon op c beginnen. Dat kan toch niet waar zijn?? Alle andere schijven uitschakelen is misschien optie maar lijkt me te onzinnig voor woorden. Er moet dus een andere optie zijn toch??

W8 altijd installeren zonder andere schijven, W8 maakt meer stuk dan je lief is.:eek:

Als die SSD draait, neem aan dat die op een boot sata aansluiting hangt, de andere schijf of schijven er weer bij hangen en eventueel opnieuw indelen, letters geven etc.

op een sata een van de acht zal maar alles loskoppelen dan. wel apart, moet anders kunnen maar goed. Moet even win 8 op stickie zetten dan.

Gaat niet natuurlijk. Win niet op cd maar gaat downloaden als ie weet waar hij op moet worden gezet. Hoe gaat dual boot dan ?? Komt er echt geen mogelijkheid in de install een schijf of partitie te kiezen??? Moet online blijven

Even nog de situatie, pc met drie HD's. Op C win7. SSD geïnstalleerd. Schijf O. Heb download versie van Win 8. Geen bootable cd-Win8, maar op schijf C in de downloads. Als ik win 8 wil installeren, kom ik geen situatie tegen waar je kunt kiezen op welke HD of partitie Win 8 geïnstalleerd dient te worden. Of komt die gelegenheid wel????? De andere schijven loskoppelen is geen optie want dan gebeurt er uiteraard niets meer. Hoe moet dit nu eigenlijk?? Dus hij moet niet automatisch op C willen installeren.

Goed, tijdens de installatie komt het scherm "Waar wilt u Windows geïnstalleerd hebben?"
Kies daar Schijfopties Geavanceerd. Wis hier alle partities en installeer vervolgens naar Niet Toegewezen Schijfruimte. Sta Windows toe om daar partities te maken. Dit zou moeten werken.

De partities wissen op de SSD schijf natuurlijk.
Tijdens Windows installaties wordt gevraagd of een schijf geschikt moet worden gemaakt en of je zelf de ruimte wilt aanwijzen. Eerst worden allerlei bestanden geladen en het systeem gecontroleerd. Op YouTube wordt het wel voorgedaan denk ik.

Jammer dat ik niet verder ga dan Vista. Een Windows installatie begint vanaf een boot-baar medium. Volgens mij zijn alleen herstel installaties vanaf een bestand in een andere partitie. "Gaat downloaden" begrijp ik niet helemaal. Als het nog traditioneel is, dan zal je een image bestand van de Windows Installatie naar DVD moeten branden of een USB stick opstartbaar moeten maken. Heeft die download misschien een gebruiksaanwijzing waaruit dat blijkt?

Laatst bewerkt:
Als je googled dan blijkt twee systemen op een computer nog niet makkelijk kennelijk. Probleem bij mij is dat win 8 op de c schijf gaat installeren. Heb het opgelost. Gewoon Win 7 op de ssd. Bij install krijg je de keuze waar je wilt installeren. In mijn geval dus de ssd schijf!. Die wordt dan na install automatisch schijf C. Nu kan Win8 erop met een clean install. Kan ik meteen zeker en vast weten of je bij Win 8 ook die keuze hebt waarop hij moet worden geïnstalleerd. Weet ik namelijk niet meer zeker! Heb Win8 alleen in download versie, Dus niet op bootable schijf.

Geen bootable cd-Win8, maar op schijf C in de downloads. Als ik win 8 wil installeren, kom ik geen situatie tegen waar je kunt kiezen op welke HD of partitie Win 8 geïnstalleerd dient te worden.
Je zal toch echt een dvd moeten maken, naar mijn mening.
Anders kan je toch niet installeren.

Misschien heb je hier wat aan: http://pcsupport.about.com/od/windows-8/a/install-windows-8-usb.htm
of deze in Nederlands: http://www.windows-helpdesk.nl/installeren-usb-stick/

En wil je dualboot, lees dan dit: http://www.zdnet.be/help/145761/probeer-windows-8-zonder-windows-7-te-verwijderen/ (alleen hebben ze het hier over de testversie van Win 8, maar die bestaat natuurlijk niet meer, die is uit 2013. Dus zul je je Win 8 op eens stick of dvd moeten zetten)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan