SSD aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Hallo allemaal...
zou onderstaande SSD een goede zijn. Groot genoeg voor win 7 professional en Flight simulator X?

http://www.bol.com/nl/p/crucial-bx100-ssd-250-gb/9200000038488235/

Indien ik deze aankoop... hoe kan ik de gegevens van mijn recente HD overzetten naar SSD zonder opnieuw te installeren. FSX draait nu goed, is naar m'n normen getweaked en zou niet graag herbeginnen daar dit veel tijd in beslag neemt. :(

Alvast bedankt voor jullie deskundigheid.

Mvg,
Captainsparrow :thumb:

Ja, Windows 7 en Flight Simulator passen daar zeker op. Je kunt je huidige installatie-partitie clonen naar de SSD, dan zou je zonder te herinstalleren verder kunnen. Mijn voorkeur heeft het enkel om een schone installatie te doen, dan worden de instellingen vanuit Windows automatisch goed gezet.

Ik zelf zou deze niet aanschaffen.....het wordt al gezegd, de snelheid is stukken minder (en daar is de prijs dan ook naar).
Ben niet kapot van de Crucials.

Beter is om wat geld erbij te leggen en te gaan voor de Samsung 850 EVO SSD - 250GB
Zoek eens wat verder dan alleen bij Bol.com
Die is namelijk al vrij duur t.o.v sommige andere echte computers winkels.

Verder is een verse installatie beter, zodat je geen foutjes overzet naar je nieuwe ssd. Plus als je systeem wel goed zou zijn, dan een 1 op 1 kopie juist fouten gaan maken en dan zit je nog met de gebakken peren.
Dus installeer de boel helemaal opnieuw zodat je fris en fruitig een nieuw systeem hebt.

Heb een Crucial in mijn laptop en heb vanaf dag 1 het gevoel dat er iets niet lekker loopt met het systeem. Rare fouten in Windows die niet te verklaren zijn.

Sinds kort een EVO in mijn nieuwe systeem en deze loopt perfect. Snelheid is ook meer dan prima.

Meeste fabrikanten leveren tegenwoordig de juiste tools mee om Windows incl. data over te kunnen zetten.

Ga je zelf een clone maken dan kan dat, maar vergeet dan vooral niet om de geplande taak voor defrag van Windows uit te zetten. Anders heb je niet zo heel erg lang plezier van je nieuwe aankoop.

Heb een Crucial in mijn laptop en heb vanaf dag 1 het gevoel dat er iets niet lekker loopt met het systeem.
Dat bedoel ik ;)
Maar je kan kijken of er een nieuwe firmware voor je SSD is, wie weet is die er en dat dat helpen gaat.

Heel erg bedankt allemaal voor jullie uitleg en informatie. Ik ga me richten op die Samsung Evo... met een verse installatie! :thumb:

Met wat geduld en opzoekwerk zal ik het meest plezier beleven aan mijn aankoop!! :D

Bedankt en vriendelijke Groet,
Captainsparrow :cool:

Hallo allemaal. Deze namiddag is m'n bestelling van Samsung 850 Evo SSD - 250 GB thuis geleverd. Als ik morgen tijd heb zal ik de SSD in m'n desktop steken en windows installeren.
Zijn er nog zaken die ik in BIOS moet aanpassen? En later als Windows (7 professional) geinstalleerd is? Ik denk aan defragmentatie uitzetten... zijn er nog aanpasingen nodig?

Vriendelijke groeten,
Captainsparrow.:thumb:

In de BIOS de SATA-mode op AHCI zetten en instellingen opslaan...
Win7 ondersteunt TRIM voor SSD dus defragmentatie wordt dan niet uitgevoerd als er een SSD is gedetecteerd...

Ok. Enkel AHCI selecteren en Windows installeren. Zal er vanavond aan beginnen. K laat nog iets weten. Alvast bedankt.

Hallo allemaal. De Samsung Evo 850 zit in m'n desktop.
De herinstallatie van windows 7 ging vlotjes, het opstarten gaat supersnel en ik heb de indruk dat de updates (en dit zijn er een heleboel na een fresh install) gaat volgens mij ook wat sneller.
Een tevreden man dus na aankoop van die SSD.
Enkel jammer dat er geen "ombouw" stukjes meegeleverd zijn. Ik heb de SSD dus geconnecteerd en netjes op mijn HDD gelegd (die niet meer aangesloten is) dus blijft hij mooi ter plaatse.

Allemaal bedankt voor de ondersteunung.

Mvg,
Captainsparrow :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan