ssd agility3 sata600, slechts 3gbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

odoacer

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Omdat ik mijn vraag niet terug vond, nu nog maar 1 keer...

Mijn sata600 wordt als een sata300 weer gegeven. In de bios wordt de ssd niet goed vermeld en in speeccy staan deze kopies:

Temperature 128 °C
Temperature Range bad (greater than 55 °C)
Status Good

""en""

OCZ-AGILITY3 ATA Device
Manufacturer Unknown manufacturer
Heads 16
Cylinders 16383
SATA type SATA-II 3.0Gb/s
Device type Fixed
ATA Standard ATA8-ACS
48-bit LBA Supported
Serial Number OCZ-PA84N54GLE4S7KB2
Interface SATA
Capacity 59GB
Real size 60.022.480.896 bytes

Het is dus een sata3 en zou op 6gbps moeten draaien.
Ik heb wel de moederbord driver (incl chip etc)
Hoewel de bouwer niet de box voor de ssd gebruikt heeft zit hij verder wel goed in de grijze aansluiting waar duidelijk staat dat dat de sata6g aansluiting is. Hij zit dus niet in de blauwe...
Heb er al heel wat mee gegoogled, maar de oplossing heb ik nog niet...
Wie helpt mij even?

Laatst bewerkt:
Zelfde probleem, snelheden worden niet behaald terwijl hij op de 6gbps aansluiting zit.

Toevallig wou ik ook net deze vraag stellen... Mijn ssd is ook 128 graden staat er, maar dit is vast niet zo! Anders was die nu al kapot! AHCI staat aan, TRIM ook maar nog steeds worden de beloofde snelheden NIET gehaald! Erg jammer, want volgens bechmarks presteert de schrijfsnelheid op mijn HDD beter dan op de SSD! Heb de 60GB met Windows 7 erop en 2.11 firmware!

Op google is echt NIKS hierover te vinden, ik ben geen techneut dus ik weet hier helaas echt niks over.

Respect voor de gene die weet hoe dit opgelost moet worden! (Sata 6gbps staat groot op mijn moederbord bij de sata poortjes van de SSD)

Laatst bewerkt:
@ Parallels;

Gelukkig ben ik de enige niet dan...;) lol...
Ook win7?
Ook in de bios op geavanceerd gekeken?

Heb op andere fora de database er op na geslagen, maar niets gevonden. Maar als ik hier meteen al een lotgenoot tref, zegt mij genoeg. Het is dus een vrij algemeen probleem, dunkt me. Zal wel een keinigheid zijn, maar je moet maar net weten hoe het op te lossen...FF wachten maar, 'ns kijken wat er komt.

Geen idee van de bios, snap er niks van en straks doe ik wat fout! En ja ik run win7 64bits ultimate. Ik heb er geen last van, hij is ERG snel maar het kan sneller.

Helaas vermeld je niet je moederbord type / model.

@ Crash, sorry, ik zag niet meteen wat je geschreven had. Laatste Thread (nu) van mij, staat weer meer info....

@Parallels,

Ja, maar niet erg veel sneller...

OCZ beweert dat de Agility 3 kan leveren tot 525MB / s leessnelheid, 500MB / s schrijfsnelheden, en tot 60.000 4KB random-schrijven IOPS. Dat is een enorme verbetering ten opzichte van zijn voorganger, die tot bereikt om 285MB / s lezen en 275MB / s schrijfsnelheid, en 10.000 4KB random-schrijven IOPS.

Op techspot zag ik dit dus...

Tegens
Slechts 10% sneller dan 3 Gbps SSD's, Behoefte SATA 6 Gbps controller het best te presteren, kan niet winnen prijs / prestatie

(beetje briek geschreven, dat komt door de vertaling)

Heb het kort gehouden, maar wil niet zeggen dat ik nu klaar ben. Ik wil nog steeds die 6gbps, ook al is het niet het dubbele van 3 gbps

Laatst bewerkt:
Ikkook! lol! Heb je ook de ati 6950 en de i5 2500 er bij?

Als je dan ook nog een haf912 met een mugen koeler hebt, kunnen we zo ruilen...

Wel 965 eurootjes lichter, maar goed ik kan er 5 jaar mee vooruit...dus.

Intel Core i5 2500k, Saphhire AMD Radeon HD 6950 2GB Dirt3 Edition met stock cooler voor CPU.

Laatst bewerkt door een moderator:
yep 2gb graka, ik heb dezelfde die jij hebt dus.

Ik ken die koeler niet, maar een te kleine koeler belet dat de turbo (cpu) aanslaat.

Met oc veilig op 4Mhz, dus ook een K anders wil een oc niet. (Maar met ssd beter niet overclocken)

Omdat ik folding@home heb draaien op 4 core's op75 procent kan ik wel die turbo erbij gebruiken...

Zo kan ik de collecte voor Alzheimers weer over slaan....;)

zie het niet zo snel terug, maar:

@ Crash
Ik dus Asus p8p67 rev3.1 mobo...

Ik heb de 2.08 driver voor de ssd,en geloof dat de 2.09 als stabiel wordt uitgegeven.

De 2.11 is ready to release, of beta, de 2.12 is echt nog in een probeer stadium (alfa of pre alfa, of zo)

DACHT IK! Maar zou ik nog echt goed moeten lezen.

Driver 2.08 is ""the latest version"" (stabiel)

Heb ook nog die elpalm tweak geprobeerd, maar dat gaf ook geen resultaat.

Laatst bewerkt:
Er is toch wel iemand die enig idee heeft? Tevens, mij PC geeft wel aan dat hij op SATA 6gb/s is aangesloten met de meegeleverde SATA drivers.

Temperature - 128 °C
Dit betreft een false positive :
I've never heard of any SSD having a temp sensor. Normally they run only slightly higher than ambient temp, so there's no need for temp sensors.
http://www.ocztechnologyforum.com/f...9-Does-Agility-series-have-temperature-sensor...

Mogelijk vind je hier nog iets nuttigs :

agility 3 sata 600 runs only 3gbps - http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?94125-agility-3-sata-600-runs-only-3gbps

Er blijkt niks met mijn SSD mis te zijn, alles draait op de snelheid dat het zou moeten halen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan