ssd boot niet als externe hdd aangesloten is

• Onderwerp starter Onderwerp starter joter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
Zoals de titel al zegt: mijn ssd start niet op zodra ik mijn externe harde schijf heb aangesloten. Ik kan alleen opstarten als ik de externe hdd niet aangesloten is. Als ik de externe hdd na het opstarten aansluit, kan ik deze wel gewoon benaderen. Waar kan dit aan liggen?

Hallo Joter. Wellicht hier, lees onderin, dat kan het probleem van jou zijn. Sommige moederborden hebben er kennelijk problemen mee.

Klik hier

Hallo,

Mijn harde schijf wordt wel herkend, als ik in de BIOS kijk zie ik ook juist de externe schijf als enige. Sluit ik de externe schijf niet aan, dan zie ik alleen de SSD.

Kijk of er een Bios update beschikbaar is. Lees hier hoe het werkt kijk uit wat je doet. Ga naar de website van de fabrikant en lees daar meer.

klik hier en lees meer

Gedaan, helpt ook niet. Het probleem blijft bestaan. In de BIOS zie ik de externe hdd zodra deze is aangesloten (dit is de enige schijf die ik dan zie). Als deze externe hdd niet is aangesloten zie ik mijn SSD schijf wel en start de computer wel op.

Ik las dit nog.
Stap 6: Starten vanaf de SSD
Als alles goed is gegaan, is je SSD klaar voor gebruik. We starten de PC opnieuw en drukken wederom op de DEL knop om de BIOS te wijzigen. Hierin geven we aan dat de PC van de nieuwe SSD moet opstarten. De wijzigingen slaan we op en we zien dat de SSD keurig opstart.
Eenmaal opgestart zal je de oude HDD zien als extra drive. Hoewel dit nu een perfecte back-up van je systeem is, kan je er voor kiezen om alle data te verwijderen en hier je data die je eventueel op een externe HDD hebt gezet naar terug te kopiëren. Ook kunnen we nu onze games terugzetten.

Lees hier het hele verhaal. klik hier.

Bedankt, maar bij mij is het geen probleem om te starten vanaf SSD. Dit gaat prima..MITS ik de externe hdd niet heb aangesloten bij het opstarten.

Nou dat is door de bomen het bos niet meer zien.:D

Ik zie hier nog een draad en dan houdt het voor mij op. Lees 10.
klik hier is dit het dan of ook niet. :confused:

Nee, maar heb het nu wel opgelost :)

In de volgorde van de HDD's stond als 1e de externe hdd.

Hallo Joter, mooi opgelost en bedankt voor de terugkoppeling. Hier hebben anderen ook wat aan. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan