SSD C- schijf vol. Kan nu niet van windows 7 naar 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Beste lezer,

hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een splinternieuwe pc met een ssd (C schijf) van 60GB waar windows 7 op is geinstalleerd. Nu staan er een aantal mappen op die schijf (ik sla verder geen data op in C) zoals gebruikers, prgram files, program files 86 en nog een aantal (inclusief de verborgen mappen.)

Windows geeft aan dat deze schijf vol is (nog slechts 800 mb over). Windows map is ongeveer 20 GB, program files 5GB, program files86 15 GB, gebruikers 5GB en overige mappen 10GB. Nu wil ik windows 8 installeren, maar deze vraagt 20GB vrije ruimte. Ik installeer vanaf het bureaublad waar een icoon is geplaatst nadat ik de downloadlink heb gebruikt door de update aan te kopen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet?

bvd
Roy

Als dit de enige schijf is die je hebt, zou ik er 1 naast hangen en daarop windows 8 installeren

Wat een snelle reactie, wow! Ik heb alleen juist een SSD omdat ik hier windows en programma's op wil laten draaien ivm de snelheid. Dus ik wil windows 8 niet op een andere schijf, maar echt juist op die c schijf..

Waar staat die file waar w8 inzit dan?
Je kon ook een ISO downloaden, dat gedaan?
Anders zal je w7 worden overschreven als je die icoon gebruikt, rechtermuisklik erop en keis voor eigenschappen, zie je waar hij is opgeslagen.

Overigens zal hibernation(slaapstand), wisselbestand en system restore aanstaan, kan wel tot 15 gig. plaats innemen.

Tja, 60gb is niks tegenwoordig, zoals lange pier al deels heeft uitgesplitst weet je waar die vele gb's blijven.

thanks guys. Nee heb geen iso gedownload. Kan kijken of dat alsnog kan. Ik vind het ook niet erg om mijn windows 7 te overschrijven, maar ik kan niet verder tenzij ik 20GB vrije ruimte heb en ik weet niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Hoe ik de iso als oplossing zou kunnen gebruiken zie ik niet. Wellicht kan iemand mij verder op weg helpen, ben geen expert..

ik zal even nakijken waar die file staat, ik zit nu niet achter die pc trouwens

Laatst bewerkt door een moderator:
Een ISO als image op een dvd branden is wel makkelijk, en om die DVD te hebben bij calamiteiten is wel handig.

Klopt, dank. Hoop ook dat iemand mij verder kan helpen om de installatie goed voor elkaar te krijgen. Fijne dag!

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je die DVD hebt gemaakt kun je die weggooien, scheelt weer een paar gig., neem aan dat daar nog bestand of bestanden instaan.
Of naar ergens anders verplaatsten, dien je wel de paden van die snelkoppeling aan te passen.

Tja, waar die ruimte door in beslag wordt genomen had ik eerder aangegeven, slaapstand uit, systeemrestore op 2% ofzo en wisselbestand uit of op 1 gig. ofzo zetten en schuifopruiming doen erna.

haha, dank je, je overschat mijn kennis alleen een beetje ben ik bang want afgezien van het uitzetten van de slaapstand en de schijfopruiming weet ik niet hoe ik je adviezen moet uitvoeren ben ik bang..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan