SSD en HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jespertje123

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Hallo,

ik ben van plan om een SSD te gaan kopen. Hier zou ik graag alleen Windows 8 op installeren. Ik wil echter mijn programma's, documenten, users enzovoort op mijn HDD van 1tb. Hoe kan ik dit doen? Als je Windows 8 op een bepaalde schijf/partitie installeert, wordt dat namelijk de C:// schijf met program files, appdata enz. Dit wil ik echter allemaal op mijn HDD hebben. Hoe kan ik dit aanpakken?

Met vriendelijke groet,
Jesper

nieuwe programma's kan je in een eigen directory installeren, dus dan moet je je HDD selecteren tijdens de setup ;)

Echter zou ik niet weten waarom je dat zou willen doen, want je programma's zelf hebben dan niet het voordeel van snel opstarten...

U kunt de standaardlocatie aanpassen, zodat u dit niet meer telkens handmatig hoeft te doen. Zorg voor een back-up van het Windows-register en open de Register-editor door te klikken op Start / Uitvoeren en Regedit.exe te typen. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion. In het rechterdeel van het venster dubbelklikt u op ProgramFilesDir. In het vak Waardegegevens geeft u het volledige pad naar de nieuwe locatie op. Bevestig met een klik op OK en kies Bestand / Afsluiten. De wijziging is van kracht en programma's worden voortaan standaard op de nieuwe locatie geïnstalleerd.

Bron: Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan