SSD enkel windows Sata alle data incl. program files?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GekkeGerrit09

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hallo mensen,

- Ik heb een SSD schijf en een Sata schijf vanzelf sprekend is dat de SSD enkel voor windows is bestemt en me 1 TB sata voor backup en dergelijke
nu wil ik het zo hebben dat elke installatie die ik uitvoer dat hij automatisch wordt geinstalleerd op me Sata 1TB

Iemand een Tip/Truc om dit voor elkaar te krijgen?

Had iets gevonden op Google om in Regedit.exe iets aan te passen dit heb ik gedaan pc herstart maar GEEN effect zodra ik dan bijv
ccleaner wilt installeren op me D:

Alvast bedankt,

Hallo,

Hoe doe je dat precies, CD erin en windows laten lopen en vanuit windows de installatie uitvoeren?

Ik adviseer je het zo te doen:
CD erin

Opstarten vanaf de CD

Al voor dit even in de BIOS kijken of je BOOT Sequence(opstart volgorde) ongeveer zo staat:

1. CD
2. SSD(misschien bij naam of als HDD)

En anders nog een advies wat je kan proberen:

Koppel de harde schijf los voordat je windows gaat installeren. Dan is namelijk je SSD de enige schijf waarop windows geïnstalleerd kan worden en zal je dit conflict niet hebben. Vervolgens na de installatie de harde schijf weer aankoppelen.

Beste GekkeGerrit09,

Zover ik weet moet je toch handmatig de locatie invullen van de programma, ik doe het ook altijd zeg maar als ik een programma wil installeren C://map/programma Verander ik alleen de C naar D bijv. Het duurt ook niet zolang om dat te veranderen. Voor de rest weet ik er niet veel over.

Hi,

optie 1.

Als die keuze niet in de set-up procedure zit, dan kun je er eigenlijk niets aan doen.
De keuze waar je het programma wilt installeren zit soms wel een beetje verborgen, tijdens de set-up
procedure moet je dan kiezen voor 'advanced' or 'custom' / 'geavanceerd' of 'aangepast', om naar de
D-schijf te kunnen bladeren.
---------------------------------------
optie 2.
U kunt de standaardlocatie aanpassen, zodat u dit niet meer telkens handmatig hoeft te doen. Zorg voor een back-up van het Windows-register en open de Register-editor door te klikken op Start / Uitvoeren en Regedit.exe te typen. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion. In het rechterdeel van het venster dubbelklikt u op ProgramFilesDir. In het vak Waardegegevens geeft u het volledige pad naar de nieuwe locatie op. Bevestig met een klik op OK en kies Bestand / Afsluiten. De wijziging is van kracht en programma's worden voortaan standaard op de nieuwe locatie geïnstalleerd.

hoop hiermee wat info gegeven te hebben.
Wobbes,

Hoi GekkeGerrit,

Heb je de regedit wel goed toegepast?
Als je nl. een 64Bits besturingssysteem gebruikt moet je 3 waardes in het register aanpassen; , ProgramFilesDir (x86), ProgramFilesDir en ProgramW6432Dir.
regedit.jpg

Nou bedankt voor het advies heb zojuist me PC moeten fromateren omdat hij na deze wijziging en herstarten geen enkel programma meer kon herkennen .. Google chrome werkte niet meer Regedit werkt niet meer zelfs Herstelconsole werd niet
gevonden dus weet niet hoe ik dit op de juist manier kan veranderen maar laat het maar lekker gaan dan maar handmatig ieder keer het veranderen zoals ik het wil

Hoi GekkeGerrit,

Vreemd, ik heb het ook zo gedaan, en bij mij werkt het perfect!!
Het is natuurlijk wel zo, dat toekomstige programma's op D worden geïnstalleerd.
Ik geef je even een regedit filetje, zodat je die misschien kunt terugzetten.
Wel even de extentie op .reg zetten zodra je het gedownload hebt.

Bijlagen

Erg bedankt rickvi68 , maar ik vertelde na die wijziging werd er niks meer herkend dus ik kon het internet ook niet opkomen dus las ik dit bericht pas na de nieuwe installatie

Nou ja, je hoeft me niet te bedanken, want het is duidelijk niet goed gegaan, sorry daarvoor.
Het is bij mij alweer een tijdje geleden, dus ik twijfel nu aan de instructies die ikzelf heb gemaakt voor je.

Ach maak niks uit ;)! me pc draait gelukkig nog .. alleen nu is er wel 1 probleem erbij gekomen .. me CPU fan die draait enorm hard zo'n 4398 rpm gechecked
hoe kan ik dit in godsnaam veranderen aangezien het me fan na de kl@#@ maakt ..!! ? Of moet ik nu weer een nieuwe topic openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan