ssd gedefragmentatie ongedaan maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thom1000345

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
hallo allemaal,

nu ben ik van de zo stom geweest om mijn ssd's per ongeluk te defragmenteren.
de schrijfsnelheid is hier behoorlijk op achteruit gegaan.
heeft iemand hier een oplossing voor?
door hem bijv. weer te fragmenteren ofzo?

pc specs voor het geval ernaar gevraagd word:
Intel core-i7 4700mq
8gb ram
2x 64GB SSD in RAID0
1TB HDD
GTX 765m

mvg thom

Raar, het is niet nodig om een SSD te defragmenteren omdat het onnodige lees en schrijfacties vereist en dat niet zo best is voor een SSD, het verkort de levensduur maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het ook schade toebrengt.
Ongedaan maken lijkt mij vrijwel onmogelijk.

Defragmenteren kan nooit je prestaties verminderen, dus dit vind ik een raar verhaal.

Wel is het zo dat je onnodige schrijfacties hebt uitgevoerd omdat defragmentatie bij een SSD geen zin heeft.

Ik lees op internet juist het tegenovergestelde, dat het defragmenteren van je ssd wel degelijk de prestaties beïnvloeden

Klopt toch?
De prestatie is behoorlijk beïnvloed.:)

Geef eens de link naar dat artikel.

Overigens mag je dat sowieso niet doen bij een SSD.

Welk merk, type en grootte is die SSD?

Het gaat niet om een artikel maar om meerdere, het merk van de ssd kan ik niet vinden. Er staat alleen intel rapid storage. Het zijn 2 ssd's van 64 gb in raid0.heb trouwens ook al een snelheidstest gedaan met AS SSD en die geeft belachelijk lage schrijfsnelheden aan.

We willen graag zo'n artikel zien, niet om jou te kleineren maar omdat wij van mening zijn dat het geen effect kan hebben. We willen graag zien wat men schrijft zodat we je misschien verder kunnen helpen.

Automatisch defragmenteren maakt conventionele harde schijven sneller, maar heeft een averechts effect op SSD’s. Uitschakelen dus!
Alhoewel het op gewone harde schijven in ntfs nooit is bewezen dat er ook maar iets sneller werd maar goed.

Zijn geheugencellen en het heeft totaal geen zin, wordt juist overal afgeraden, vraag mij af hoe je die artikelen leest.

Zo'n defragger weet niet hoe hij daarmee om moet gaan.

Een trim uitvoeren op een OS lager dan Windows 7/Vista kan wel helpen.

Laatst bewerkt:
Lange Pier. Met defrag is alleen winst te boeken bij sequential reads. Daar heb je iets aan bij high end audio-/videobewerking en voor de rest niet. Heb er wel eens onderzoek naar gedaan, maar onder normale omstandigheden levert het je niks op.

Defrag op een SSD heeft enkel te maken met het voorkomen van onnodige slijtage. Als het zin zou hebben, zou het precies zo zinvol zijn om je intern geheugen te defragmenteren. Ik sluit me bij de anderen aan. Een enkele keer defragmenteren zou geen nadelig effect op de performance moeten hebben.

Ik heb geprobeerd wat verbeteringen aan te brengen met perfectdisk maar tot nu toe geen resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan