SSD hot swappable?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Is elke SSD hot swappable? Want bovenin de Bitfenix Ghost case zit een hot swap bay. Daar wil ik dan een 30gb ssd voor windows 8.1.

Mvg,
GamerTom

natuurlijk kan het, maar je kunt de schijf met je OS niet hotswappen wanneer je Windows aan het draaien bent he.....

Hotswap functionaliteit heeft je moederbord in principe wanneer deze AHCI ondersteund.

nee, dat snap ik. En moet ik ook een soort houder kopen zodat hij niet uit de slots valt of zit alles al goed vast geklemd? Er zitten wel rubber randjes op de bodem van die hot swap bay, maar ik weet niet zeker of alles dan goed vast zit? en waar kan ik zien of het moederbord AHCI ondersteund?

Laatst bewerkt:
beugel zit bij de hotswap bay. Is het een 3,5 inch bay, dan heb je wel een bracket nodig om de 2,5 inch SSD daarin te hangen.

Elk modern moederbord ondersteund eigenlijk wel AHCI, maar dit kan je opzoeken in de handleiding ;)

en waar vind ik dat? die ahci ondersteuning? in welk hoofdstuk zeg maar. Bij de bios of zoiets?

Laatst bewerkt:
Ik 'heb' het nog niet. ik wil het bouwen. ASUS M5A97 EVO - 2.0

Of... je koopt een usb adapter ... en dan is het nog veel handiger om een disk te ontkoppelen.. net als een usb stick..
Zoiets heb ik op Ebay voor ca 7 euro gekocht...:
41Y15Tlq3BL.jpg

En met hdd's dan? zijn die ook hot swappable? Want die moeten toch nog een voedingskabel eraan gesloten hebben?

Ik doe dit met een HDD... op de taakbalk kun je dan de HDD ontkoppelen en vervolgens kun je de HDD van de usb kabel en de voedingskabel afkoppelen.
In feite is het hetzelfde als een externe usb schijf (die dan vaak een eigen voeding heeft).
Eitje...

PS: die adapter vd foto heb ik dus en gebruik ik voor een externe hdd waar ik iets mee wil doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan