SSD in laptop inbouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrPc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPc

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik een ASUS N76VJ gekocht. Ik hoorde dat hij veel sneller, stiller etc wordt als ik er een SSD in zet. Daarom een aantal vragen.

-Wordt de laptop echt sneller en stiller?
-Moet ik kiezen voor een 2,5 inch of een 3,5 inch?
-Is hij makkelijk zelf in te bouwen? En hoe moet dat? Is het gewoon een kwestie van achterkant eraf en erin klikken of is het iets moeilijker ;)
-Raden jullie aan om hem in combinatie met een HDD te gebruiken of is het slimmer om voor een grote SSD te kiezen die de HDD volledig vervangt?
Alvast bedankt

Sneller & stiller: ja, alhoewel een gedeelte van je 'herrie' van de fan in de laptop zal komen, die wordt natuurlijk niet minder.
2.5" want een 3.5 gaat niet passen
Tja, hoe makkelijk dat is ligt een beetje aan de laptop (meestal klepje losschroeven aan de onderzijde, soms onder het keyboard), en hoe handig je zelf bent...
Is er ruimte in je laptop voor 2 harddisks dan? Je kunt ook een externe behuizing kopen voor je huidige harddisk en die er dan als externe bij houden.
Let er wel op dat mogelijk (een gedeelte van) je garantie vervalt als je de laptop open haalt.

- Ja, eenmaal een SSD en je wil niet meer anders
- 2,5 inch, dat is de gangbare maat in laptops (overigens is het de gangbare maat voor SSD's, in desktops heb je er houdertjes voor).
- Zelf inbouwen kan, je hebt volgens de specificaties 2 HDD bays, dus is het gewoon een kwestie van erbij plaatsen.
- Je hebt 2 bays, dus kan je 2 schijven plaatsen. Je kunt dus je SSD gebruiken voor windows + programma's en je HDD voor opslag van data, foto's, films, etc.

Bedankt :), hebben jullie tips voor een goede SSD met een goede prijs? ;)
En start de laptop alleen sneller op als ik Windows8 op de SSd zet?

Je moet je Windows 8 installatie-cd in de dvd-drive doen.
Vervolgens moet je de installatie-cd laten opstarten bij het booten d.m.v. de boot sequence te veranderen of de dvd drive selecteren via het bootmenu. Welk moederbord heb je, zoek anders eventjes op hoe je in het bootmenu komt, bij elk moederbord is dat verschillend.
Als je dit eenmaal heb gedaan, moet je bij de installatie van Windows 8 je ssd selecteren.

Jouw andere harde schijf kan je eventueel gebruiken om later gegevens over te zetten dus formatteer die NIET.

gr,

Dudwich

Laatst bewerkt:
Of je gebruikt een (gratis) harddisk clone programma om je huidige installatie te kopiëren.

Ik denk niet dat dit mij zelf gaat lukken, dus ik denk dat ik het een vriend laat doen, toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan