ssd installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Is er een manier om mijn OS op mijn SSD te zetten zonder dat ik mijn normale schijf (waar OS nu op staat) leeg te moeten halen? Dus dat ik niet al mijn programma's verlies.

Je zou er b.v. een image van kunnen maken met norton ghost o.i.d. en die terug zetten op je ssd .. Maar of dat zo slim is, dat betwijfel ik ;)

Zou persoonlijk een schone installatie doen.

het probleem zit hem in dat ik van een aantal programma's de installatie files niet meer heb. En ik de programma's eigenlijk ook niet kwijt wil.

Dat wordt lastig. Geïnstalleerde programma's kun je niet op een verse installatie overzetten.

dus als ik een ssd haal zal ik sowieso mijn oude harde schijf moeten formatteren? Ik ga mijn oude schijf nog wel naast de ssd gebruiken in die pc natuurlijk

Daar zal ieder geval Windows dan af moeten.

dat kan wel gewoon? Dan ik windows van die schijf afhaal en op de ssd installeer. En dan de rest van de schijf wel gewoon kan gebruiken?

De programma's niet en als het 1 partitie is, wordt het lastiger alleen Windows eraf krijgen.

dan ga ik in dat geval wel voor een schone installatie. Zie ik wel hoe dat gaat.

Bedankt

ssd

Kan je er geen dual boot van maken?

In de regel doe je alleen je besturing op je ssd.

Je virusscanner en spellen is ook wel handig.

Maar alles wat niet mee-draait kan rustig op je oude schijf blijven. Die open je pas als je ze nodig hebt.

Maar ik ben ook maar nieuw hier en heb mijn ssd niet eens goed draaien, maar wel met een dual boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan